reklama

Zase raz tri knihy naraz

Z každého rožku trošku. Zbierka textov z periodík jedného človeka, román pre ženy (teda asi) a zborník sci-fi súťaže. Nečakajte žiadne veľké pochvaly. Michal Hvorecký: Pastiersky list Irena Obermannová: Deník šílené milenky Fantázia 2007

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Michal Hvorecký: Pastiersky list
Začínam v podstate tým najlepším z trojice. Ako som už párkrát spomínal, ku Hvoreckého tvorbe mám ambivalentný vzťah. Eskorta ma nudila, ale Lovci & zberači ma oslovili. Pastierskemu listu sa vďaka jeho forme podarilo vo mne vyvolať aj pozitívne, aj negatívne reakcie. Predsa len hádam 80 textov už publikovaných v tlači má nárok na istú nevyrovnanosť. Niektoré sú pridlhé na množstvo obsiahnutých myšlienok, iné akoby useknuté, možno kvôli limitu počtu slov v novinách. Na druhú stranu sú mnohé vtipné, či vyjadrujúce jasný názor. Jedným z mojich favoritov je rozhodne tento text v češtine napísaný pod pseudonymom . Celkovo, hm, môže byť.

Irena Obermannová: Deník šílené milenky
Áno, viem, nie som cieľovou skupinou. Napriek tomu, nejakú tú Vasiľkovú som už prečítal (= aj dočítal do konca), takže som si myslel, že som dostatočne obrnený. Nebol som. Knihu som pôvodne požičal z knižnice mojej milej s tým, že ide o pokračovanie bestselleru Deník šílené manželky. Vravel som si, to nemôže byť zlé. Ale mohlo. Ona to nečítala a ja som to vzal do ruky v podstate náhodou. Začiatok ušiel, ale akonáhle sa príbeh trochu rozbehol, skrútil sa do mystickej roviny, ktorá mi unikala. Psycho. Nič pre poriadnych chlapákov. :-) Nedočítal som...

Fantázia 2007
Naopak, som veľkým fanúšikom sci-fi a fantasy, takže keď Aneta Čižmáriková v novembri 2007 s nadšením krstnej mamy písala o zborníku víťazných prác z poviedkovej súťaže, rozhodol som sa kúpiť. Nielen požičať, kúpiť. Rozhodnutie som premenil na čin niekedy začiatkom roku 2008, pustil som sa do toho... a šlo mi to ako v lete na saniach. V lete, aj v zime, či bola pľušť, či slniečko, kniha ležala na mojom nočnom stolíku a otváral som ju sporadicky. Rozčítané poviedky som párkrát začínal od začiatku, ale tuším až na jednu výnimku to nebolo nič moc, zívačky. Tou výnimkou bola víťazná poviedka o hrdinovi, ktorého duch bol prednedávnom opäť dôkladne vzkriesený najroduvernejšími. Jurko, Jurko, si ty ale zbojník... Ale ináč sklamanie.




Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu