reklama

Ken Follett: Kladivo ráje

Asi pred mesiacom som v rádiu počul o inej knihe Kena Folletta. Vraj je vynikajúca, bla, bla, skôr reklama než nezávislá recenzia. Napriek tomu som si povedal, že si teda skúsim od Folletta niečo prečítať, najlepšie presne tú knihu, ktorú spomínali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Keď som si na to rozpamätal o pár dní v knižnici, malo to jeden háčik. Už som netušil meno knihy. A od autora mali príliš veľa rôznych titulov. Čo teraz?

Rozhodol som sa podľa ošúchanosti knihy, teda čím ošúchanejšia kniha, tým asi čítanejšia, tým snáď aj lepšia, aspoň pre priemerného čitateľa. Takže som si vzal zväzok v novom umelom obale, ktorý už musela knižnica dať znovu zviazať, pretože sa rozpadal.

O čo ide?

Jedna komunita hipíkov niekde v Kalifornii už dlho žije svojím uzavretým životom. Sex majú voľný, robotu ťažkú, konkrétne pestujú a vyrábajú víno. No ich dlho budovaná idylka je ohrozená plánovanou priehradou, ktorá by mala zaplaviť ich údolie.

Preto sa rozhodnú konať. Keďže komunita je tvorená zväčša ľuďmi, ktorí majú svoje skúsenosti s prekračovaním zákona a na jej čele je charizmatický Kňaz (ktorý už v minulosti dokonca zabil), ich zvolené riešenie vôbec nie je príjemné ostatným obyvateľom Kalifornie. Vydierajú štát zemetrasením. Najskôr jedným, potom druhým...

Na druhej strane je agentka FBI Judy, ktorá práve prišla o zaslúžené povýšenie a bola preradená na odbor, na ktorom dovtedy nerobila. Tam jej pridelia bizarný prípad, úplne ju odpratajú k niečomu nezmyselnému. Konkrétne má vyšetriť nejakého blázna, ktorý sa vyhráža zemetrasením. Až na to, že z úplneho nezmyslu sa rýchlo stane prípad číslo jedna, takže jej ho veľký šéf zase pružne odníme. Na chvíľu...

Môžete hádať, ako to dopadne.

Moje dojmy? Veľmi dobre remeselne napísaný thriller. Uveriteľná zápletka, dostatočne, dokonca relatívne prirodzene vysvetlené technické detaily potrebné pre pochopenie hrozby. Je jasné, kto je dobrý, kto je zlý a kto je farebný. Hlavným hrdinom sa darí prekonávať prekážky, ale vždy vyvstávajú nové a nové.

Extra ma zaujali dva aspekty. Po prvé to boli vnútorné úvahy Kňaza. Niektoré znepokojujúce, niektoré vyplašené, najmä v momentoch, keď mu hrozí odhalenie, keď si uvedomí niektorú chybu, ktorú urobil. Po druhé to boli akčné scény. Úplne ma vtiahli, akoby som sledoval film.

Takže podčiarknuté a zrátané: vynikajúca oddychová kniha na dovolenku pre každého, kto má rád thrillery. Okrem dovolenky v Kalifornii, v Japonsku a v Indonézii.





Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu