reklama

Jeffrey Archer: Nositelé příběhů

Čo je lepšie na čítanie v MHD? Román, z ktorého si človek vždy prečíta toľko strán koľko sa zadarí? Alebo poviedková kniha, kde na jednu cestu vyjde poviedka či dve a netreba si pamätať, čo sa stalo tesne pred koncom cesty? Názory sa môžu rôzniť, ale moja odpoveď je tentoraz trochu mimobežná a pritom úplne jednoznačná: Nositelé příběhů boli v bratislavských električkách vynikajúcim čítaním.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ostala otvorená otázka, či ide o román alebo poviedky. Jeffreyho Archera som doteraz mal zaradeného v kolonke "výborné súčasné romány, nič super hlbokomyseľné, ale výborne napísané". A predsa sa teraz objavil aj v poviedkovom šuflíku.

Lebo Nositelé příběhů sú zbierkou poviedok. Parádnou.

Už by som pomaly od superlatívov mohol prejsť k niečomu konkrétnemu. Tak napríklad k témam poviedok. Tie sú všakovaké, ale v súlade s názvom zbierky je silný dôraz kladený na ľudí, postavy, ktorým sa príbehy stanú. Sú medzi nimi dôvtipná vyslúžilá štetka, anglickí manželia stovkári, zlodej diamantov, Gloria Gaynor, nemecký mecenáš maliarskeho umenia, diplomat na dôchodku, Ír podnikajúci v realitách, bankár, poisťovací agent, hriešnik v pokušení diabla, batôžkár v Taliansku, vášnivý golfista, slepec, mladík zaľúbený do dievčaťa z oveľa vyššej vrstvy alebo príslušník indickej zlatej mládeže. Všehochuť, že?

A také sú aj príbehy. Aj veselé, aj smutné, na zamyslenie aj pritiahnuté za vlasy. Spoločné majú niekoľko vecí. Sú skutočne remeselne výborne napísané. Ďalej temer všetky majú pointu, ku ktorej sa oplatí dočítať. A čo je lepšie ako príjemná cesta, ktorá má aj dobrý cieľ?

Ako extra bonus spomeniem, že po jednej z poviedok som sa nahlas rozosmial, až na mňa osadenstvo električky zazeralo, asi že čo si to dovolím byť taký veselý. A po inej, relatívne dlhej, mi bolo do plaču - no pred ním som sa ovládol, nie som nejaká baba.

Mimochodom, v nadväznosti na včera obkecávanú knihu, Zoznam pána Rosenbluma , sa mi žiada podoktnúť, že Archerov vášnivý golfista má v istom zmysle rovnaký problém ako pán Rosenblum. Nechcú ho zobrať za člena golfového klubu. Tento problém má však samozrejme v inej situácii a tiež ho rieši úplne ináč. (Nepoviem, či úspešnejšie. Nebýva vždy kaviár a happy-end.)

Hádajte trikrát, či odporúčam.





Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu