reklama

Jubileum 999

Už je to dávno, čo som začal blogovať. Tuším niekedy v roku 2005. A už je to aj dávno, čo som slávil jubileum 333. Prišiel čas na niečo ešte trojnásobnejšie*.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ako som už pred rokmi spomínal, k trojkám mám blízky vzťah. Dlhé roky sa v mojej adrese vyskytovali čísla 333/27, pričom zhodou okolností je 27 = 3 x 3 x 3. A 333 = 3 x 3 x 37. A teraz 999 = 3 x 3 x 3 x 37. Nebolo treba ani toľko rečí, aj z titulku je jasné, že toto je jubileum 999. Deväťstýdeväťdesiatydeviaty článok na mojom blogu.

Ako aj minule som pripravil malý prehľad mojich naj- článkov z rôznych hľadísk. Priznám sa, že som si sám už niektoré ani nepamätal. Ale o tom ešte trochu nižšie. Systém si našťastie pamätá všetky, v administrácii sa dá aj dostatočne triediť, takže moja hlava ani nemusela trpieť.

Opäť som si v blogovom systéme SME pre článok ulovil zvláštne číslo, konkrétne 289999.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie


Aj po rokoch platí, že nepatrím najčítanejším autorom, aj keď istú obec čitateľov som si časom vybudoval. Nakoniec, keďže táto malá oslava nejde na titulku blogu SME, dostanú sa sem len tí (čiže Vy), ktorí chodia priamo ku mne alebo prípadne cez nejaký ten odkaz.

  1. Urodilo sa v júli 2011 (diskusie) - Mesačné výbery z diskusií patria prirodzene medzi najpopulárnejšie články. Navyše dostávajú špeciálnu dodávku čitateľov, keď si ich redakcia SME vyberie až do hlavného stĺpčeka na titulke celého SME.

  2. Rubikova kocka ide zložiť rýchlejšie (aj bez špeciálneho oleja) - Je to zvláštne, že pomerne seriózny článok, skôr suchý než populárno-vedecký má takú veľkú čítanosť. Ale on ju nazbieral časom. Pomaly, ale isto. Ňuchám, ňuchám googlovinu.

  3. Urodilo sa v roku 2010 (diskusie) - I. - Prvá časť celoročného diskusného výberu. Celkovo to malo tri diely a boli to samé dobré veci.

  4. Ekzém je preč - vďaka čomu? - Pomohlo mi jadrové mydlo značky Jadro. Netreba zabudnúť aj na rubriku, v ktorej sa clánok nachádza!

  5. Oplatí sa staviť Loto? - A ďalší populárno-vedecký článok, ktorý čítanosť nazbieral cz tučný chvost a Google.


Najkarmovejšie


Nejde o karmu, to v mojom prípade platí na 90%. Iste, poteší ma, keď sa náhodou niektorému môjmu článku zadarí, ale podstatné je, že mi malá karma žily netrhá, keďže týchto nižších je oveľa viac.

  1. Tretie pruhy: zarobené na kríže - Nie som šťastný, že sa moja pochmúrna predpoveď potvrdila. Ešte dnes, keď sa na diaľničnom úseku Bratislava-Trnava zväčša jazdí maximálkou 110 km/h sa občas niektoré odstavené autá v pravom pruhu objavia až na poslednú chvíľu a vznikajú nebezpečné situácie.

  2. Podvod na strednej škole - Konkrétne podvodné ospravedlnenky vedúce k vnútornému boju učiteľa - podľa skutočnej udalosti.

  3. Máte namierené do nemocnice? Pozor na novinárov! - Všimli ste si, ako často sa v televíznych správach vyskytujú vyjadrenia lekárov o priebehu hospitalizácie najrôznejších pacientov? To im všetci dovolili hovoriť o svojom zdravotnom stave?

  4. Richard Dawkins: Sobecký gen - Moje dojmy z výbornej knihy o evolúcii a veciach súvisiacich.

  5. Mávol som rukou, ale neostalo pri tom... - Pred necelými tromi rokmi som kritizoval jeden z článkov Richarda Sulíka na adresu Róberta Fica. Koľko sa len toho odvtedy zmenilo. Richard Sulík sa medzitým stal predsedom parlamentu a zase sa odstal, Róbert Fico sa medzitým stal expremiérom a zase sa odstal.


Najdiskutovanejšie


Ako to už býva, najviac diskusií býva pri kontroverzných témach. A to sú napríklad náboženstvo, politika, sex, na SME aj kritika SME resp. fungovanie webu SME, najmä pokiaľ ľudia cítia ohrozenie slobody prejavu (resp. toho, čo si pod slobodou prejavu predstavujú.).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ako sa vám páči agendózne vybrali.sme.sk? - O tom, ako sa jedna zo služieb SME stala nástrojom propagácie názorov. Slovo agendózne je môj vlastný vynález. (Ale táto veta o vynáleze nie.)

  2. Mávol som rukou, ale neostalo pri tom... - Politika.

  3. Ako bola vyvinutá karma diskutéra - V tomto článku som sa pokúsil vysvetliť od začiatku do konca, ako som vytvoril vzorec pre výpočet karmy diskutéra na SME. Áno, som jej autorom a to hrdým autorom - ešte stále celkom dobre funguje.

  4. Pozná vôbec niekto niekoho, kto má aspoň náznak schodného riešenia? - Rómska tematika.

  5. Richard Dawkins: Sobecký gen - Evolučná teória.


Čo ešte stojí za prečítanie?


Podľa mňa je toho dosť. To už by aj bolo, keby som zverejnil 999 článkov a len málo z nich by stálo za prečítanie alebo aspoň nahliadnutie. Povedzme, že ich za prečítanie stojí aj polovica. Alebo aspoň štvrtina. Alebo čo i len desatina. To stále plus mínus sto textov. (Veď to by bolo aj na knihu.)

A mne osobne ťažko vyberať. Veď ja si už mnohé svoje články nepamätám. Už sa mi stalo aj také, že som niečo googlil a pri tej príležitosti som našiel vlastný text na hľadanú tému. Och.

Ale napriek tomu teda ešte pár skôr náhodných tipov.



* - Jubileum 666 som pochopiteľne neslávil, nie som žiaden ďábel, ani šelma.


Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu