reklama

Coffee stories

(alebo Deň ako každý iný) Prešli už viac ako tri roky od momentu, keď Paľo Sibyla (v súčasnosti už samozrejme Pavel Sibyla) vydal knižôčku s týmto názvom. Aj som sa vtedy zúčastnil rýchlej súťaže o jeden výtlačok v článku, ktorý knižku na tomto blogovisku uviedol. Aj som nevyhral, aj sme si s Paľom pri tejto príležitosti vymenili pár e-mailov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Naznačil som vtedy, že knihu si nejako zadovážim, prečítam, popíšem o nej. Ale že to trvalo! Pravda, kúpil som ju už o pár mesiacov. Konkrétne som ju venoval svojej milej, vtedy už zákonitej milej. Dobre bolo, zostalo to v rodine, už som ju nemusel zháňať. No nemohol som ju zdrapnúť a čítať hneď nato, veď ako by to vyzeralo – venujem akože jej a sám hneď čítam ako žeravý!

(Prichodí mi na um Leacockova spomienka, kde si deti a dospelí navzájom dajú vhodné darčeky a vzápätí sa ich chopia darujúci a každý je veľmi spokojný.)

Dosť na tom, minulý týždeň sme boli na kúpalisku. Pri výbere vhodnej literatúry k vode a slnku mi v knižnici padli do ruky práve kávové príhody. Prišiel ich čas.

9 poviedok na necelých 80 stranách, to je malina. Ale napriek tomu som túto malinu na kúpalisku nezvládol, takže som ju dorážal ešte tento týždeň v MHD. Poviedky sa vždy snažím dočítať do konca, na to sú pri cestovaní ako stvorené. A čo sa nestalo?

Maxi Kamensky stratil reč a ja neviem prečo. (To je meno jednej poviedky.) A nechýbalo veľa, ani by som sa to nedozvedel. (To už je začiatok mojej príhody.) Práve na konci tretej strany poviedky som si myslel, že už prišla pointa, že tam text končí. Odložil som knihu do tašky. Pri ďalšej ceste som otočil stranu a ... žiaden nadpis. Poviedka nekončí, karavána ide ďalej.

Celkový dojem z knižky je taký melancholicko-surealisticko-čitateľný. Osobne mi viac sadli dlhšie texty, čiže posledná tretina. Ozaj, ešte som nespomenul, že 9 poviedok je rozdelených na tri trojice a v každej z nich sú podobne dlhé texty. Espresso (prvé tri) je expresné, macchiato už chvíľu vydrží a s long blackom si človek užije.

Skúsim krátky úryvok. Vlastne - hopla. Pôvodne som chcel niečo z knihy vypisovať, ako obyčajne pri vybranom úrycku, ale potom mi napadlo, že predsa hádam Paľo ešte niečo má na blogu. Mal. Teda má. Takže nech sa páči, zistite si aj bezo mňa, že ktoré sú to tie slová hromadného ničenia alebo prečo sakra toten Maxi Kamensky stratil reč .

Ako hovorí Richard Fish: popojedem. A ako hovorím ja: Bolo to za dva.

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu