reklama

Tri lásky

Otvorene sa priznávam, že knihu s týmto názvom som si v knižnici požičal kvôli obalu. Hovorí sa, že obal predáva a platí to hádam vo všetkých oblastiach obchodu. Lenže ja som si ju nekúpil, len požičal na prečítanie. A zvyčajne sa rozhodujem skôr podľa vnútra, z obalu si všímam len meno autora a názov. Tie ostatne neboli na zahodenie ani v tomto prípade - Janovic, Lasica, Vilikovský, Ormandík: Tri lásky. Brali by ste? A brali by ste, keby ste vedeli, aký úžasný depresívny ormandíkovský je obal? Ja áno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Každý z autorov prispel tým, čo je mu najbližšie. Janovic aforizmami a epigramami pod spoločným názvom Smutné anekdoty, Lasica tromi jemne humornými poviedkami a jednou básňou, Vilikovský dvomi jemne psycho poviedkami a všetko je to poprekladané kresbami a maľbami Ormandíka. Všetko na tému lásky medzi mužom a ženou.

Knihu som si požičal spolu so štyrmi ďalšími, takže zostala pár týždňov na spodku kôpky. Ale prišiel jej čas. Vzal som si ju jeden deň na cestu do roboty, ako to robím s mnohými knihami. A už si ju nevezmem. Nie že by bola taká zlá. Ale za jeden deň som j zhltol. Necelú polovicu cestou tam, skoro druhú polovicu cestou domov a večer pri lampe zvyšok. Bola to výborná jednohubka.

Patrilo by sa takéto všeobecné konštatovanie podporiť niečím konkrétnejším. Tak si dajme najskôr niečo od Tomáša Janovica.

Nadávky

Našimi najvulgárnejšími nadávkami
sú mená orgánov,
vďaka ktorým sme tu.

Páčila sa mi Lasicova poviedka o bonvivánovi Marcelovi. Vrcholí situáciou, keď Marcelova žena odíde do kúpeľov a Marcel si domov zo žúrky dovlečie dve pipky a kamaráta. Všetko nezadržateľne smeruje k nevyhnutnému koncu. A predsa... moja milá skonštatovala, že aspoň vidím, čo ma čaká, keď raz budeme chodiť po kúpeľoch, že to na mňa sedí. A mňa to celkom potešilo, keďže v istom zmysle, nie úplne štandardnom, sa bonvivánom cítim byť. V istom áno, v istom nie.

Vilikovského Prvá láska bola v istých ohľadoch zo začiatku nepochopiteľná, ale všetko včas do seba zapadlo. Psycho len trošku, zato Telovka, to bol úlet. A úlet do obmedzenej vzdialentosti ja môžem.

Takže ako som už konštatoval, s týmto výnimočným výberom podľa obalu som spokojný. Neviem však, či sa odvážim tento experiment opakovať.

A predtým, než ju vrátim do knižnice, ešte si ju raz poprezerám. Depresívne vyzerajúce výtvarné umenie vo mne rozhodne depresie nevyvoláva.






Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu