reklama

"Ja sa mu mám ospravedlňovať?"

Človek zažije v reštauráciách všeličo. Dnes som bol svedkom toho horšieho. Až takého zlého, že ma to popchlo napísať tento článok, napriek tomu, že som bol len svedkom a nie postihnutým.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Kedysi sa v inom podniku stalo, ako čašník otváral šampanské spoločnosti, ktorá oslavovala pri veľkom stole promócie a nastriekal ho čerstvej inžinierke (alebo magisterke alebo... no, to nie je podstatné) na holý chrbát a promočnú róbu. Nasledkom toho bola hrdinka dňa celá šampansky promočená. Reakcia čašníka: panika. Ale jeho kolega a následne boss zachovali chladnú hlavu, riešili, ospravedlňovali sa a z celého ich prejavu bolo zrejmé, že im je celá situácia za podnik trápna.

Dnes to bolo do istej miery podobné. Sedíme si s kolegami na obede, snažíme sa jesť, ale aj na úroveň bratislavských obedových menu bolo predložené rizoto skôr objemovým krmivom než obedom. Minule to bolo v pohode, tak neviem. Vlastne viem, keď sa k imitácii rizota pridá zážitok s gulášom od druhého stola, tak nie je čo riešiť.

Sedela tam väčšia spoločnosť, asi 10 ľudí. Okrem iného mali aj nejaké porcie gulášu so zemiakovými kroketami. Servírka im to nosila postupne (aj to je také zvláštne, ale dobre). Ostával pán sediaci k nám najbližšie, najďalej od kuchyne. Prichádza jeho guláš na jednej ruke, zavlní sa a namiesto taniera na stole pristáva na oblečení muža a na zemi.

Šok pre všetkých prítomných. Vrava ustala, okydaný pán sa rozčuľuje, nemožno sa mu čudovať, servírka sa slabým hlasom ospravedlňuje, pán sa dožaduje vedúceho, servírka odchádza. Chvíľu som bol napätý, čo sa bude diať, ale moja zvedavosť bola uspokojená. Nie, neprišiel vedúci, prišla upratovačka a tiež opäť vinníčka. Upratovačka sa venovala podlahe, vinníčka s vedierkom čistej vody sa opýtala, či pána môže poutierať. Nemohla, poutierala ho iná členka spoločnosti.

Po ďalšom rozčuľovaní pána (predstavte si človeka, ktorý zájde z roboty na obed, poobede mohol mať seriózne stretnutie - a košeľa dočervena) sa naveľa zjavila vedúca. Nasledovala hádka, ktorá sa točila okolo toho, či si pán dá šaty vyčistiť do svojej čistiarne a podnik mu účet preplatí alebo či má šaty doniesť a oni mu ich sami dajú vyčistiť. Hm?! Ešte bolo počuť "A to sa chcet najesť zadarmo?" a bolo vymaľované.

Tá skupina ľudí do podniku už nikdy nepríde. My tam už tiež neprídeme. Som presvedčený, že i v očiach ďalších svedkov udalosti podnik klesol pod akceptovateľnú úroveň. Nie je tu jediný. Stane sa, že prosto človek niečo pokazí, má smolu, má zlý deň. Ale to, že nebolo počuť hlasné slovo ospravedlnenia z úst reprezentantky podniku, že sa s obeťou chyby ešte háda o úplné voloviny, to je snáď značka "only in Slovakia". (Nie je to značka kvality.)

Vravíte, že sa mu určite ospravedlnila, že sme to len nepočuli? Nuž, asi ťažko. Na záver totiž totiž prišiel aj big boss, ktorému vedúca opisovala situáciu. Opis zakončila emotívnou otázkou: "Veď ja som mu nič neurobila, ja sa mu mám ospravedlňovať?"

P.S. Meno podniku prezradím neskôr, zatiaľ nechám voľné pole špekuláciám a vašim skúsenostiam všeobecne. Nájde sa niekto iný, kto to dnes zažil? Keď nie celú story, tak aspoň to parizoto.

P.P.S. (11.6.2013) Udialo sa v prevádzke Budweiser Budvar na Cintorínskej v Bratislave.




Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu