reklama

Hra o trůny (kniha)

Dosť dlhý čas sa mi darilo úspešne hru o tróny ignorovať. Nie zámerne, ostatne zámerne neignorujem žiaden z popularných umeleckých fenoménov, len mi to tak nejak dosť často vychádza. Domnieval som sa, že keď je to hra o tróny, bude to asi nejaká počítačová hra. Sancta simplicitas...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Neskôr som pochopil, že ide o nejaký fakt dobrý televízny seriál. Potom sa ku mne donieslo, že je to dokonca fantasy seriál. No, škoda, že som nezachytil začiatok, vravel som si, už to nebudem naháňať.

Ale nebol všetkým dňom koniec. V knižnici mi do očí padla hrubá kniha. Autor George R. R. Martin, názov zväzku Hra o trůny. Okamžite som ju bral, napriek tomu, že má viac ako 800 strán. Práve mi hrozili dlhé večery na hotelových izbách, tak prečo by som si ich neskrátil.

Tak sa aj stalo. Okrem večerov som jej venoval aj útržky rán, k tomu sa pridalo pár víkendových seáns. Výsledkom bolo, že som celý román prečítal rýchlejšie, než som očakával. U dobrej fantastiky to tak býva. Nemôžem sa jej nabažiť a tak ju chrúmem a chrúmem, až kým ju celú nezožeriem.

Rozprávať dej Hry o tróny by bolo pravdepodobne z veľkej časti zbytočným mrhaním času. Zarytí fantasisti s najväčšou pravdepodobnosťou vedia veľmi dobre, o čo ide, veď do vlaku Hry o tróny naskakovali dávno predo mnou.A kto fantasy nemusí, by čítanie tohto žánru asi nemal odpáliť osemstostranovým kusom, nech je akokoľvek kvalitný.

Zoberte teda tento zápis ako moju poctu autorovi a záznam o tom, že si časom rozhodne musím zabezpečiť aj ďalšie diely ságy. Lebo komu česť, tomu česť, pastierovi trúba.




Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu