reklama

Riešitelia v Šali

Minulý rok sa zišli v Bratislave, tento rok v Šali, včera a dnes. Šachoví riešitelia, väčšina z najlepších slovenských a niekoľko zahraničných, vrátane majstra sveta a prvého vo svetovom rebríčku v jednej osobe. Šesť hodín čistého času riešili a ja som bol opäť pri tom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Dvojdňová súťaž mala úplne iný priebeh ako pred rokom. Prvý deň bol tentoraz ťažší ako druhý, súťažiacim sa podarilo získať v prvý 35 % možných bodov, v druhý 44 %. Toto sa netýkalo úspešne obhajujúceho minuloročného víťaza Piotra Murdziu z Poľska, ktorý len prvý deň stratil 3 bodíky a druhý deň sa mu podarilo spraviť bezchybne. Jeho 87 bodov za 254 minút znamenalo astronomický náskok 21,5 bodu na strieborného...

Miroslava Voráčka z Česka, ktorý získal 65,5 bodu za 353 minút. Nie je to tak dávno, čo tento mladík, ešte junior, vtrhol impozantným spôsobom do riešiteľských súťaží. Našim matadorom sa často nestáva, že ich porazí nejaký človek, ktorý nie je v rebríčku (dnes už v ňom samozrejme je, na 71. mieste) a na minuloročných majstrovstvách sveta to bolo meno, ktoré nikdy nepočuli. Dnes ho už dobre poznajú. :-)

Bronzovú medailu a titul majstra Slovenska získal Peter Gvozdják za 63,5 bodu v čase 346 minút. Toto bola maximálna tesnotka, lebo Marek Kolčák na 4. mieste mal rovnaký počet bodov a len o dve minúty horší čas. (Keby bol vyriešil aspoň o kúsok viac z poslednej úlohy, mohol byť celkovo druhý. Ale to sú tie športové "keby"...)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém č. 33
Josef Moravec
Svobodné slovo 1953

Biely vyhrá (3+5)

Ďalšie poradie prvej desiatky: 5. Ľubomír Širáň (60,5/330), 6. Milan Svrček (60,5/360), 7. Ivan Bender - CRO (59,5/345), 8. Emi Klemanič (58/292), 9. Nikola Predrag - CRO (55,5/358), 10. Marko Klasinc - SLO (45,5/358). Celkovo bolo 23 riešiteľov.

Ja ako účastník súťaže som dieru do sveta neurobil. Nepodarilo sa mi obhájiť lanské 3. miesto medzi Slovákmi a celkové 7. miesto. Doplatil som na prehrešok voči životospráve. :-) Aký? Jednoducho som sa v piatok zdržal na bratislavskom stretnutí blogerov (čerstvá linka) a nebol som úplne ideálne vyspaný. Prvý deň som bol až na 14. mieste, ale druhý sa mi podaril lepšie a vytiahol som sa temer do desiatky. Zaujímavé je, že najlepší výsledok jednotlivých dní som urobil v oddeleniach, ku ktorým mám ako skladateľ najďalej - v štúdiách (počas nich som si pár minút zdriemol a hneď mi to išlo lepšie :-)) a v mnohoťažkách.

Z toho dôvodu som pre vás vybral na riešenie štúdiu, ktorú som ako relatívne slabý praktický hráč úplne vyriešil. Predpokladám preto, že pre ostatných šachistov to bude tiež vcelku malina. Stačí sa zamyslieť nad pozíciou a využiť stiesnené postavenie čiernej veže a čierneho kráľa. Počas riešenia hrozí aj mat, aj strata materiálu.

A ešte pre zaujímavosť, pokiaľ ste si to nevšimli... prvý mal na druhého väčší náskok než druhý na mňa. Piotr je riešiteľ z inej planéty, konkrétne pravdepodobne z planéty Krypton.

(písané 9. apríla 2006)





Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu