reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

reklama

Fikcie a paródie

Podrazňa: Dostal pokutu neprávom pred poštou

Juraj Lörinc

Podrazňa: Dostal pokutu neprávom pred poštou

Čitateľ Milan nám poslal svoju príhodu zakončenú právnou otázkou. Parkoval alebo neparkoval? Dostal pokutu oprávnene alebo nie? Podrobnosti v článku.

  • 18. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 466x
  • 21
Konštruktívna opozičná

Juraj Lörinc

Konštruktívna opozičná

Stalo sa, že som pri jednom nočnom čítaní po dlhom čase mal ako pozadie pustený prenos zo slovenského parlamentu. To, čo som úchytkom videl a počul, sa mi spojilo so správami za posledný rok. Výsledkom bol živý obraz.

  • 15. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 632x
  • 8
Papandreov majsterštyk

Juraj Lörinc

Papandreov majsterštyk

Kto ešte náhodou nepočul o tom, kto je Giorgos Papandreu, môže si o tom prečítať v jemu venovanom článku. Ale predpokladám, že väčšina miestnych čitateľov už o súčasnom premiérovi Grécka počula, takže sa môžem sústrediť na jeho úžasné triky s referendami.

  • 4. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 077x
  • 11
Dôležité podelenie sa so stavom môjho vnútra

Juraj Lörinc

Dôležité podelenie sa so stavom môjho vnútra

Keďže som sa už dlho nevyjadril k rôznym vážnym otázkam, narástol vo mne istý pretlak myšlienok. Musí to von, takže sa idem o ne s vami podeliť. Našťastie sú originálne, preto verím, že sa dozviete veľa nového.

  • 29. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 791x
  • 28
Moje odpovede na súťaž s kancelárskym balíkom Office 2010

Juraj Lörinc

Moje odpovede na súťaž s kancelárskym balíkom Office 2010

Ešte som to stihol. Internet je plný skvelých súťaží a táto M$ reklamná sa medzi nimi skoro stratila. Pritom ceny sú neskutočne dobré, otázky záludné, takže sa to určite oplatí. Aby som vám trochu uľahčil cestu k cenám, ponúkam svoje odpovede. Stačí skopírovať, poslať organizátorom a môžete sa tešiť na výhru. A ak nebudete kopírovať, o to lepšie - budem mať väčšiu šancu ja sám.

  • 14. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 164x
  • 9
reklama
Odložená premiéra

Juraj Lörinc

Odložená premiéra

Boli sme dnes na vychádzke, moja milá, malý Leo v kočíku a ja. Cestou okolo detského ihriska nás zastavil televízny štáb a položil nám pár otázok.

  • 29. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 350x
  • 3
Banka XY pre Vianoce dáva peniaze

Juraj Lörinc

Banka XY pre Vianoce dáva peniaze

Spotrebné úvery v banke XY budú až do konca roka poskytované všetkým klientom bez nejakých veľkých formalít. Albánska banka pôsobiaca na Slovensku tak ako prvá spomedzi bánk pristúpila ku kroku, ktorý privítajú všetci menej solventní spotrebitelia. Ostatné banky zatiaľ podobnú akciu neplánujú. Argumentujú tým, že podobné úvery sú rizikové. "Poskytnutie úveru bez zváženia rizikovosti klienta síce môže opticky pôsobiť ako politika, z ktorej majú obe strany osoh (banka úrokový výnos, klient naplnenie vianočných túžob), ale klient môže byť po krátkom čase zaskočený výškou splátok a banka mierou nesplácania," povedal pre Ústrednú tlačovú kanceláriu (ÚTKA) hovorca EF banky. XY banka sa pre tento krok rozhodla s ohľadom na potenciál, ktorý slovenský trh v predvianočnom období ponúka. Podľa konkurentov je však toto správanie nezodpovedné a môže spôsobiť v blízkej budúcnosti veľké problémy. Stalo sa to napríklad na hypotekárnom trhu v USA. "Vyvraciame tak všeobecné tvrdenia o neochote bankárov požičať a nedostatku prostriedkov na úvery pre slabšie vrstvy. Ponuka úverov môže byť samozrejme ešte rozšírená, ak niekde získame lacné zdroje," vysvetlil hovorca XY banky.

  • 13. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 741x
  • 3
Moji známi nie sú spokojní s učebnicou

Juraj Lörinc

Moji známi nie sú spokojní s učebnicou

Žijú v Londýne. Sú Slováci a snažia sa udržať si svoju kultúru a svoj jazyk aj v tomto kozmopolitnom meste. Aj preto ich deti navštevujú jedinú školu v Anglicku s vyučovacím jazykom slovenským. Nedávno sa však vynoril problém.

  • 11. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 235x
  • 62
Mesiac je zelený syr

Juraj Lörinc

Mesiac je zelený syr

Možno ste si všimli, že už dlhšiu dobu nič nepíšem. Teda až na dojmy z kníh, ktoré som prečítal, nejaké úvahy, výbery diskusných príspevkov, kompozičnošachové články a tak podobne. Teda s výnimkou rôznych článkov už dlhšiu skutočne nič nepíšem, aspoň na blogu. Malo to svoj dôvod. Venoval som sa výskumu.

  • 14. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 451x
  • 3
Nový článok - naňho pamätaj!

Juraj Lörinc

Nový článok - naňho pamätaj!

Tento postreh vďačí za svoj vznik zhode dvoch okolností: 1. Istá blogerka sa rozplývala nad názvom článku Pavla Burdu. 2. Sám som náhodou naďabil na tento článok Imra Kupca. Čo majú body 1 a 2 spoločné?

  • 20. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 970x
  • 14
reklama
42 ináč (hudobne a historicky)

Juraj Lörinc

42 ináč (hudobne a historicky)

Zaujalo ma Samovo hľadanie otázky zmyslu života, vesmíru a vôbec. Odpoveď je známa: 42. Otázka je stále neznáma. Samo hľadal v Poľsku - ale nenašiel nič okrem furmanov, ktorí šli po zarúbanej ceste.

  • 17. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 662x
  • 0
Správy z EÚ

Juraj Lörinc

Správy z EÚ

Poslucháčom rozhlasovej stanice Ešte Stále Slobodná Amerika prinášame dve krátke správy z Európskej únie.

  • 24. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 655x
  • 6
Premenovanie štátnych inštitúcií na obzore

Juraj Lörinc

Premenovanie štátnych inštitúcií na obzore

Ako je dobre známe, niektoré inštitúcie niektorým ľuďom kolú oči viac než trochu. Keďže sa ich akýmsi zázrakom stále nepodarilo zrušiť (zrušiť tie inštitúcie, nie tých ľudí), rozhodli sa aspoň pre zmenu ich názvu. To by im malo zhoršiť image a potom už bude zrušenie ľahšie stráviteľné aj pre širokú-ďalekú verejnosť. Navrhované názvy sú: Špeciálny súd > Súd mafiánov Ústav pamäti národa > Eštébácky a arizátorský ústav Tak tomu poviem vynaliezavosť. Znie to hnusne.

  • 15. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 173x
  • 0
Maturitná písomka

Juraj Lörinc

Maturitná písomka

Úvod. Aké jednoduché slovo, no mimoriadne podstatné pre každého maturanta. Bežný maturitný sloh by mal obsahovať úvod, jadro i záver. Toto je úvod. Jadro nasleduje hneď vzápätí.

  • 25. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 918x
  • 13
Ynverzní prýspevok k debate: experyment na vlastnej kožy

Juraj Lörinc

Ynverzní prýspevok k debate: experyment na vlastnej kožy

Kedisy dávno som sa na hodyne slovenčyni, o ktorej spyeval už Elán, poryadne nudyl. Tak som vimíšľal, ako sy urobyť žart z jazika tak, abi som sa nezosmyešnyl sám (to vyete, puberťák prenasledovaní strachom o vlastní ymydž). Asy nye som veľmy ynvenční jedynec, pretože som vtedi nepryšyel na nyč lepšye, ako vimenyť tvrdé a mäkké y/i. Nye je to moc vtypné a to my došlo už vtedi. Ako však vydým súčasné debati o tvrdom a mäkkom y/i, napadlo my, že bi stálo za to, vityahnuť starú mišlyenku zo šuflýka a trochu sa s ňou pohrať.

  • 19. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 294x
  • 69
reklama
Vedeli ste, ze...?

Juraj Lörinc

Vedeli ste, ze...?

Su fakty, o ktorych sa mlci. Ale nastastie je Internet slobodnym mediom, cez ktore sa k ludom dostane aj to, co oficialne miesta, ci uz vedecke, politicke, nabozenske alebo kulturne s oblubou zamlcuju. Vedeli ste napriklad, ze Velky irsky zemiakovy hladomor v 19. storoci, ktory bol spomenuty aj v diskusii tu na SME blogu (dal by som link, len teraz ako na potvoru to nemozem najst), sposobili irski vedci experimentmi so zemiakovymi hybridmi?

  • 19. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 907x
  • 7
Odpovede na otázky typu "čím to je"

Juraj Lörinc

Odpovede na otázky typu "čím to je"

Aspoň trochu pravidelní čitatelia môjho blogu vedia, že napriek veku som fanúšikom skupiny No Name. Nakoniec, ich jarný koncert v Bratislave som si riadne užil. Dnes mi mailom došiel podľa mňa dosť vtipný text odpovedajúci na otázky, ktoré spevák kladie v jednom z hitov. Dobre som sa pobavil. Ako som predpokladal, vietor fúka z webu, takže žiaden mail netreba, stačí klinúť a budete vedieť, že prečo je to tak, ako to je. (písané 4. augusta 2006)

  • 5. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 397x
  • 1
Ekzém je preč - vďaka čomu?

Juraj Lörinc

Ekzém je preč - vďaka čomu?

Dobrý deň. Volám sa doktor Juraj Lörinc a rád by som vám porozprával niečo o mojej skúsenosti s kožnými ochoreniami. Je to problém, ktorý trápi nejedného z vás a tak som sa rozhodol skoro úplne nezištne vám pomôcť.

  • 2. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 27 793x
  • 23
No Name na návšteve

Juraj Lörinc

No Name na návšteve

Obyčajné nedeľné ráno. Čistím si zuby. Začínam si napúšťať vodu do vane, že sa vykúpem. Niekto zvoní, pri dverách bytu. Pozriem prievidzou, nejaká povedomá tvár. Otvorím. Predstavil sa: "Dobrý deň, som Igor Timko. Zo skupiny No Name." Na moment mi zmäkli kolená.

  • 5. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 671x
  • 4
Pikaču číta môj blog!

Juraj Lörinc

Pikaču číta môj blog!

Priatelia, toto ma dorazilo. Neviem, či za to môže tá neskorá nočná hodina alebo samotný jednoduchý fakt, že sa už o mňa otierajú aj kladní hrdinovia kreslených seriálov, ale ja jednoducho nevládzem. Pikaču skutočne číta môj blog! No len si to pozrite, ako mi rozumie, tento milý žltý hňupík: blog Juraja Lörinca v Pikačuovom podaní. Úplne cítim, ako ma žerie. Dúfam, že Ash nezačne žiarliť...(Objavené pri pozeraní blogu Zuzany Závadskej.)

  • 11. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 329x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu