Juraj Lörinc
Fabia vypečená do zlata
S viacerými ľuďmi z môjho okolia sme sa pred časom zhodli na reklame, ktorá sa nám páčila. Pamätáte sa na to, ako Škoda upiekla vianočnú ponuku?
Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík: Audio, Cestovanie, Etudy, Fikcie a paródie, Inšpirované Feynmanom, Jozef Mak, Knihy, Kompozičný šach, Kresby, grafika, Môj život, Úvahy, Výbery, zoznamy, Zaujímavosti
S viacerými ľuďmi z môjho okolia sme sa pred časom zhodli na reklame, ktorá sa nám páčila. Pamätáte sa na to, ako Škoda upiekla vianočnú ponuku?
Sedím si v kuchyni, ohrievam večeru, slinky mi tečú. A tečú mi von... lebo som zabudol zavrieť ústa. Otvoril som ich po tom, čo som počul z vedľajšej miestnosti. Zvukovú kulisu mi tvorila TA3 a práve bežali reklamy. Mám k nim dva postrehy.
Zaujala ma televízna reklama na fén. Špeciálny. Kto by nechcel lysinu od Rowenty? Pardon, Lissimu...
Orange poslal mojej milej v rámci práve prebiehajúcej reklamnej kampane na Orange Doma list.
Kto nezachytil sériu reklám VÚB s dvomi maníkmi (jedným dementom a jedným mudrákom), ten buď nepozerá slovenské televízne kanály alebo má veľké šťastie. Oslík, balík služieb s ixbankingom, 50x väčší úrok na ich skvelom účte než na "bežnom" bežnom účte. Práve tento úrok teraz opakujú a chvália sa, že ani za pol roka od uvedenia produktu sa nenašla žiadna banka, ktorý by klientom ponúkla tak vysoký úrok. A aj preto vraj už má flexiúčet 60000 klientov. Počkať... jedna z najväčších slovenských bánk získala na svoj skvelý produkt "až" 60000 klientov?! Skoro som si sadol od úžasu a potom skoro zomrel od smiechu. Na Slovensku sú snáď viac ako 2 milióny ekonomicky aktívnych obyvateľov, bánk je ledva cez 20 aj s pobočkami zahraničných bánk (z ktorých niektoré ani neponúkajú služby pre drobných klientov), mnohí klienti mali flexiúčet už pred masívnou kampaňou - zdá sa vám aj pri takomto porovnaní a údajnej skvelosti produktu číslo 60000 nejaké výnimočné a hodné toľkých oplieskaných prostriedkov? A keď sme už u produktu samotného, kto videl jeho podmienky a pozná objem prostriedkov, na ktoré sa vzťahuje päťpercentné úročenie, tromf reklamného spotu? Prezradím vám, že tento objem menší,
Málokto z čitateľov ešte nevidel televíznu reklamu, v ktorej sa vyskytovali bežné veci. Bežný čistiaci prostriedok, bežný prací prášok... dnes som dokonca videl bežnú čokoládovú šišku. A nie v reklame.
Nie som mimo. Naopak, som súčasťou systému, som zaradený, oholený (väčšinou). Pracujem. Keď pracujem, rád počúvam hudbu. Temer z každého žánru si niečo viem vybrať. Celé roky som počúval svoj výber pesničiek z rádií. Okrem toho samotné rádiá. Ale čo sa to stalo?
Ako som sa uz priznal, v poslednej dobe pravidelne sledujem CNN International. Vdaka tomu som v poslednej dobe videl niekolko reklam na hodinky Rolex. Drahe hodinky. Vsetky sa tocili okolo golfu a moc ma nezaujali. Ale vyvolali vo mne spomienku na jednu neplatenu reklamu.
Pobyt u rodičov so sebou prináša nezvyčajné situácie. Nestáva sa mi často, aby som v nedeľu ráno sedel nad hubovou praženicou, konverzoval s otcom a aby na pozadí bežal nejaký detský seriál. Pohoda. A potom začala reklama a ja som sa skoro zadusil.
Už pred nejakou dobou som si nemohol nevšimnúť nové reklamné médium v bratislavskej MHD. Reklamné oné, nazvite to letáky, informácie na papierikoch zavesené na vodorovných tyčiach. Napr. pred voľbami do NR SR si túto cestu oslovenia potenciálnych voličov vybrala bývalá parlamentná strana ANO. Pamätám si tuším Dušana Rapoša. Keď to spadlo, bolo to na zemi, zväčša až na konečnú. Vtedy to zase tak veľmi nepadalo. Asi od minulého týždňa však beží kampaň ešte horšia.
Kukám v telke film Tak dobre, ako sa len dá. Beží na Makríze, takže je prerušovaný reklamami. Jozef Mak zavetril. Vraj kúpte si taký a taký mobil. Dostanete v ňom aj zvonenie a POZADIE Christiny Aguilera. Som zvedavý, či si tvorivci z reklamnej agentúry uvedomili, aký dvojzmysel dali do textu. Tipujem, že áno. (písané 5. júla 2006)
Jozef Mak sa prebudil zo zimného spánku. Ráno sa poobzeral po električke a všimol si reklamu young4BA. Oni sa ho pýtajú, či je BA pozitív. Je. Či je nápad pozitív. Je, no samozrejme. Je doslova NÁPADY pozitív. Až nato, že tie jeho by ich asi nezaujímali. A ešte či je peniaze negatív. Uhm, myslím, že asi každý človek je menej peniaze pozitív, než by chcel. Tak čo sa pýtajú... Jozef Mak je z toho otázky pozitív. Rovnako ako ja som veľa práce pozitív, dovolenka negatív, CD No Name pozitív, CD Martiny Šindlerovej negatív, šachové časopisy pozitív, Playboy negatív, kaktus pozitív, gerbery negatív, ... Takto dnešná mládež kúl komunikuje? Celkom sa čudujem, že rozumiem reči toho kmeňa. Vlastne že som porozumenie pozitív. :-) (písané 3. apríla 2006)
Väčšinou vo svojej rubrike Jozef Mak reklamy pre to či ono kritizujem. No musím povedať, že som počas posledného týždňa asi trikrát videl veľmi malebnú reklamu na ... predstavte si, ani som si nezapamätal na čo! Nevadí. Podstatné je, že v nej hlavnú úlohu hrali hopíky, ako ich volá moja milá.
Ako možno viete, Allianz - Slovenská poisťovňa zverejnila svoj nový prístup k povinnému zmluvnému poisteniu (PZP) motorových vozidiel. Dnes som sa v električke cez plece dočítal, že poistné sa bude vypočítavať na základe 21 parametrov. Podľa vyššie linkovanej správy existuje temer pol milióna možných kombinácií parametrov. Krásna individualizácia. Možno predpokladať, že podobne, zvýšením počtu parametrov poistenia, budú postupovať i ďalšie poisťovne. Lenže ...
Už je tomu niekoľko týždňov, čo som prvý raz zazrel reklamu Allianzu so sloganom "Väčšina sveta je modrá". Začína pohľadom na zemeguľu, ktorá sa približuje, potom sa zvýrazní Slovensko a už sa to rozbehne. Skúste si teraz odpovedať na otázku z titulku a čítajte ďalej...
Keď som napísal príspevok T-mobile: to sa vraj oplatí prijať (v nedeľu), poslal som zároveň dotaz do T-mobilu, na to, či sa body T-mobile Clubu budú dávať aj za prijaté kratšie hovory z iných sietí. Odpovedali mi v utorok.
Len ten, kto nepočúva rádio, nepozerá televízor a nečíta noviny, si mohol nevšimnúť reklamnú kampaň na T-Mobile Club. Jeho členovia môžu získať klubové body za využívanie služieb T-mobile (podrobnejšie informácie na stránke T-Mobile Club). Medzi inými je jednou z propragovaných informácií takáto: "Klubové body získate aj za každý prijatý hovor z inej siete." (*) Je to pravda?
Priznávam sa, že som asi magor. Už niekoľkokrát som po zhliadnutí reklamy Velkopopovického kozla rozmýšľal, čo len také môže byť kozlun. Až pred chvíľou som pochopil.
Moja milá do mňa od včera večera hustí, že si chcela kúpiť v bratislavskom obchodnom dome TESCO Acidko jahodové, pretože jej ho chválila kolegyňa. Ale nemali ho, len pomarančové... a pritom v televízii išla dnes už aspoň trikrát reklama, že vraj Acidko jahodové je teraz v móde. Naozaj, je tak strašne "in", že ho nedostať. Už aby reklama prestala, potom možno bude. :-)Ak ho náhodou uvidíte, nekupujte ho - aj moja milá ho chce ochutnať :-)
Jozef Mak vo mne sa pár týždňov odmlčal, i keď ho občas niečo popchýnalo, aby sa vyslovil. V piatkovej Pravde som však našiel celostránkový inzerát Slovenských elektrární (SE), ktorý na mňa z troch dôvodov zapôsobil tak negatívne, že Jozef opäť prehovoril...