reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

reklama

Úvahy

Nechápem (text o pokutovaní dopravných priestupkov)

Juraj Lörinc

Nechápem (text o pokutovaní dopravných priestupkov)

Temer každý deň som svedkom mnohých vodičských priestupkov. Preto nechápem, ako je možné, že dopravná polícia musí pokutovať napríklad rozličné vymyslené priestupky a hlúposti, ktoré sa so železnou pravidelnosťou vyskytujú v rubrike Pravidlá na auto.sme.sk. Priestupok je síce priestupok, to sa nedá nič robiť. Ale nie je priestupok ako priestupok, ak viete, čo tým myslím.

  • 13. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 070x
  • 26
O pravdu asi všeobecne nie je záujem

Juraj Lörinc

O pravdu asi všeobecne nie je záujem

Dnes budem trochu o peniazoch. Aj keď obyčajne sú moje články z trochu iných kategórií (knihy, diskusný humor, kompozičný šach), živí ma už dlho niečo úplne iné. Peniaze. Finančné riziká. Vďaka tomu, že im trochu rozumiem, môžem s nimi pomáhať iným. A za svoju prácu tiež dostávam peniaze.

  • 8. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 499x
  • 68
Na margo štrajku učiteľov (nesúvislo)

Juraj Lörinc

Na margo štrajku učiteľov (nesúvislo)

Učitelia robia dosť zle. Konkrétne sami sebe. Spôsob, ktorým (dez)organizujú svoj boj za vyššie platy, mi príde ako chybný. Pritom majú v rukách tromfy. A školstvo by nejaké to zemetraseníčko potrebovalo, nielen platové. Tieto poznámky môžete brať ako odkaz učiteľským odborárom (snáď sa k nim nejako dostane), ako môj čiastočný pohľad na súčasný stav školstva (čiastočný, lebo všetko sa do článku vtesnať nedá), ako poznámky do budúcnosti (ja som už v októbri 2012 vravel) alebo ako niečo, s čím možno polemizovať (nech sa páči, budem rád).

  • 30. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 517x
  • 9
Koho voliť (osobná úvaha s všeobecnými aspektami)

Juraj Lörinc

Koho voliť (osobná úvaha s všeobecnými aspektami)

Myslím, že je pomaly načase rozhodnúť sa, koho budem voliť. Túto dilemu som v živote riešil už veľakrát, občas som s prijatým riešením bol následne spokojný, občas som si nadával. Už som v živote volil aj SDĽ, aj SDK, aj NEI (kto pamätá?), aj konkrétnych ľudí zo strán celého spektra s výnimkou extrémnych nacionalistov. A už mám temer vybrané aj pre parlamentné voľby marec '12. Bude to moja osobná voľba, preto vás prosím, neberte tento článok ako presviedčanie, že aj vy by ste mali voliť rovnako. Začnem úvahou, či vôbec voliť, a dôjdem až k (neveselému) výberu.

  • 31. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 229x
  • 27
Diskriminácia koalícií v zrkadle slovenských dejín

Juraj Lörinc

Diskriminácia koalícií v zrkadle slovenských dejín

Dnes idúc do roboty som počúval rádio Hej. Zväčša len hrajú, slovenskú a českú hudbu. Ale občas aj niečo hovoria a na celú hodinu majú krátke správy. Aj do nich sa zmestilo, čo povykladal pán poslanec KDH Alojz Přidal na margo kandidátky Obyčajných ľudí* Igora Matoviča. Hneď mi napadli dve porekadlá, ktorými vyjadrovala znechutenie česká časť** mojej rodiny: "Že ho huba nebolí." a "Že mu huba neupadne."

  • 20. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 922x
  • 0
reklama
Ak je SaS principiálna...

Juraj Lörinc

Ak je SaS principiálna...

... tak dnešný návrh SDKÚ ohľadom Eurovalu musela považovať za smiešny. Ba aj v prípade, že nie je principiálna, iba konzistentná. Principiálnosť znamená viac.

  • 27. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 345x
  • 22
Ako sa vám páči agendózne vybrali.sme.sk?

Juraj Lörinc

Ako sa vám páči agendózne vybrali.sme.sk?

Už je to dlho, čo som uvažoval okolo mojej obľúbenej služby SME s názvom vybrali.sme.sk. Sú to udalosti a javy posledných mesiacov, ktoré ma popchli k jednej akcii a k tejto úvahe. Čo-to z nižšie odkazovaných starších úvah už neplatí. Už, pretože som stále presvedčený, že pred časom to všetko platilo. Lenže služba samotná sa vyvíja, aj môj vzťah k nej sa vyvíja a vlastne aj spoločenstvo jej užívateľov sa vyvíja. Vidím do toho trochu viac ako v minulosti, keďže už nejakú dobu som administrátorom služby "z ľudu".

  • 5. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 572x
  • 455
Trápna dvanástka

Juraj Lörinc

Trápna dvanástka

Nebude reč o pive. Téma tejto úvahy sa točí okolo odpovede na nasledovnú otázku: Čo má spoločné medvedík, číslo sedem a číslo dvanásť? Kto odpovedal, že výskyt v rozprávkach na televíznej obrazovke, odpovedal správne.

  • 7. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 840x
  • 13
Pozná vôbec niekto niekoho, kto má aspoň náznak schodného riešenia?

Juraj Lörinc

Pozná vôbec niekto niekoho, kto má aspoň náznak schodného riešenia?

K jednému článku (ktorý nemienim linkovať, lebo ho nepovažujem za toho hodný) som našiel komentár, ktorý ma popchol k napísaniu najskôr krátkej reakcie, z ktorej sa stala táto trošku dlhšia s otvoreným koncom (v podstate taký bleg). Ten článok sa týkal rómskeho problému a komentár k nemu bol: "Ďalšie nenávistné zovšeobecňujúce klišé."

  • 11. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 859x
  • 191
Ad uvažovaná regulácia ratingových agentúr

Juraj Lörinc

Ad uvažovaná regulácia ratingových agentúr

Ratingové agentúry ako napr. Moody's sú súkromné firmy, ktoré majú okrem iného ako predmet svojho podnikania posudzovanie kvality dlžníkov. Ostatne, stručné predstavenie funkcie ratingových agentúr som napísal už pred temer 5 rokmi. V poslednej dobe sa zosilnili tlaky na reguláciu ratingoviek. Je to dobre alebo nie?

  • 24. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 990x
  • 4
reklama
Opäť selektívne postihovanie a dymová clona

Juraj Lörinc

Opäť selektívne postihovanie a dymová clona

Možno ste si všimli, že podľa Ministerstva kultúry SMK svojimi bilbordmi porušila jazykový zákon. Boli čisto v maďarčine, bez slovenského ekvivalentu. Teda porušujú jazykový zákon. Ale...

  • 4. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 261x
  • 2
Ad peklo okolo vlka Gyčuru

Juraj Lörinc

Ad peklo okolo vlka Gyčuru

Ak vám toto vlastné meno nič nehovorí, znamená to, že vám veľmi pravdepodobne hokej žily vôbec netrhá. Keďže však na Slovensku máme bezmála päť miliónov hokejových trénerov a skoro toľko fanúšikov, je šanca, že ste práve vy o ňom už počuli. Je to maskot. A temer každý, kto sa k nemu vyjadril, sa vyjadril negatívne.

  • 18. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 681x
  • 12
Ad peniaze na golfový turnaj

Juraj Lörinc

Ad peniaze na golfový turnaj

Pravdepodobne ste zachytili, že ministerstvo školstva navrhuje štedrú podporu planovanému medzinárodnému golfovému turnaju. Za tento nápad do ministerstva páli kdekto a zo všelijakých zbraní. Aj slepými nábojmi.

  • 10. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 705x
  • 66
Máte namierené do nemocnice? Pozor na novinárov!

Juraj Lörinc

Máte namierené do nemocnice? Pozor na novinárov!

Možno ste počuli o tom, že sa na Slovensku narodili ďalšie siamské dvojčatá. Videl som o to príspevok v televíznych novinách a nevychádzal som z údivu. Stará vec je tu opäť.

  • 3. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 090x
  • 57
Mávol som rukou, ale neostalo pri tom...

Juraj Lörinc

Mávol som rukou, ale neostalo pri tom...

Keď pred časom Richard Sulík zverejnil jednu svoju zdrvujúcu kritiku na adresu premiéra, tá hromada nekorektných argumentov ma temer donútila napísať reakciu. Potom som mávol rukou, že úlet. Keď však vo včerajšom svojom článku na podľa mňa nekorektnú kritiku opäť odkázal, došlo mi, že stojí za to reakciu napísať. Naozaj sme ochotní argumenty takéhoto kalibru všetci akceptovať? Snáď nie. Ibaže by áno - a v takom prípade si to pod týmto článkom zliznem ja.

  • 30. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 253x
  • 330
reklama
Neskúšanky nie sú ok

Juraj Lörinc

Neskúšanky nie sú ok

Vravíte, že sa číta málo kníh? Dospelí ľudia čítajú knihy málo a deti prakticky vôbec? Že by sa s tým malo niečo robiť? A čo si myslíte o zlepšováku riaditeľa školy v Spišskom Hrhove?

  • 20. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 785x
  • 34
Odkaz fanklubom Mikloška a Radičovej: Dajte si pohov!

Juraj Lörinc

Odkaz fanklubom Mikloška a Radičovej: Dajte si pohov!

Ak človek sleduje politiku dlhodobo, vie, aké sú názory a minulé skutky najdôležitejších kandidátov. Temer nič, čo sa stane v týždňoch zostávajúcich do volieb, nemôže zmeniť môj názor. To by sa muselo stať niečo hrozné. Starého psa nové kúsky nenaučíš a vyhláseniam pred voľbami u nás rozhodne netreba prikladať veľký význam. Preto...

  • 19. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 174x
  • 52
Nevysvetľujte, ako ste dospeli k blábolu

Juraj Lörinc

Nevysvetľujte, ako ste dospeli k blábolu

Jedna z vecí, ktoré som sa naučil od svojho šéfa: "Keď zablábolíš, ospravedlň sa a nevysvetľuj, akým duševným pochodom si sa k blábolu dostal. Každým vysvetľovaním len zhoršuješ výsledný dojem." Štefan Hríb to asi nepozná.

  • 15. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 127x
  • 52
O čo ide v sekcii webu SME o vede?

Juraj Lörinc

O čo ide v sekcii webu SME o vede?

Je tomu pár týždňov, čo sa objavila na SME blogu výzva k vyššej aktivite v oblasti vedy. Súvisí to so spustením vede venovanej sekcie webu SME s očakávaným názvom veda.sme.sk. Mám odvtedy na zozname úloh zaznačené v časti "dakedy" okrem iného aj "zamyslieť sa nad článkom z matematiky na blog".

  • 28. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 063x
  • 14
Dá sa bojovať so strachom ľudí o svoje peniaze?

Juraj Lörinc

Dá sa bojovať so strachom ľudí o svoje peniaze?

Neprekvapilo ma, keď sa ma doobeda jedna dobrá známa spýtala, čo si myslím o súčasnej finančnej kríze. Prekvapilo ma jej osobné riešenie. Vybrala z banky niekoľko sto tisíc a má ich doma v ponožke.

  • 9. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 300x
  • 45
reklama
SkryťZatvoriť reklamu