reklama

Knihy z mojej poličky II

Sedím si u rodičov a oddychujem po celodennej robote. Otrasné čosi. Doviezol som z Bratislavy niekoľko desiatok kilogramov vecí a celý deň som sa snažil umiestniť ich v beztoho preplnenej izbe. Nejako sa mi podarilo poskladať priestor. Ostáva mi uložiť niekoľko kníh, ktoré som mal v Bratislave a už nemám. Tu sú...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prehliadku odložených začíname vreckovou knižôčkou Rozprávate po francúzsky? či Parlez-vous français? . Stokrát som ju otvoril v električke cestou do práce... teraz bude mať oddych.

Také Legends II , to je niečo úplne iné. Zbierku 11 dlhších poviedok známych fantasy autorov mám rozčítanú a je zaujímavá - lenže nemá zmysel držať v Bratislave 10 rozčítaných kníh, aj tak ich cez leto nestihnem všetky doraziť.

Istý Jean-Pierre Davidts mal toľko odvahy, že si predstavil Návrat malého princa . Má to štýl.

Od Augusta Strindberga som pred dlhším časom čítal zbierku poviedok o manželstve. Keďže sa mi zdali dosť psycho a nakoniec som nad nimi zaspával, román Bláznova obhajoba som sa zatiaľ neodvážil načať. Možno keď sa raz bude cítiť psycho...

Ericha von Dänikena považujem osobne za fantastu, preto jeho knihy beriem skôr ako pobavenie než niečo vážne. Každopádne odvčera Bohovia prichádzajú u rodičov.

Myslíte, že dvojjazyčné knihy, keď je text na jednej strane napr. v angličtine a na protiľahlej ten istý v slovenčine, sú vhodnou pomôckou pre učenie sa cudzích jazykov? Mne sa Fantastické příběhy - Fantastic Tales od Edgara Allan Poea celkom pozdávali.

Vznik, krize a rozpad sovětského bloku v Evropě 1944-1989 kolektívu autorov vyšla dosť tesne po revolke v roku 1991. Mne sa dostala do ruky asi 5 rokov nato a so záujmom som si prečítal veci, o ktorých sme sa v dejepise neučili alebo učili trochu ináč.

Čo bolo Apropo ? Podaktorí mladší možno nevedia, že kedysi bolo možné Š. Skrúcaného, M. Noga, ale aj už nebohých J. Filipa a S. Radiča (a ďalších) možné počúvať ešte v Československom rozhlase v humoristickej relácii - a že to dokonca bolo často vtipné, nielen smiešne. Mám v ruke knižku s prepisom niektorých príspevkov z rokov 1989-1994, je to hehe.

No samozrejme, L&S už neexistujúcej legendárnej dvojice Milan Lasica & Július Satinský je vtipné tiež. Prečo som to vôbec odvážal? Hm, keby len tak bolo času prehŕňať sa v tom a chechtať sa...

Nakoniec tu máme Sfingu 3 Hansa-Christiana Hufa . Populárne popísaných 6 tém z minulosti, ktoré šteklia ľudskú predstavivosť a vyvolávajú otázniky. Čítal som a zabudol som - nezanechalo hlbšie stopy.

Máte na niektorú z týchto kníh iný názor? Hlbšie postrehy? Každopádne zostávajú v Dubnici...

(Ďakujem všetkým, čo prispeli do diskusie k prvému článku z tohto súdka .)

(písané 2.7.2005)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu