reklama

Bol som za poctivého úplne zbytočne

Došiel som z roboty dosť neskoro. Ledva čo sme uložili malého, zistili sme, že zajtra niet čo jesť. Bežal som teda rýchlo do samoobsluhy, konkrétne do Alberta na Romanovej. Kúpiť pečivo, ovocie, syr a najmä zažiť trochu šok - to posledné som samozrejme vopred nevedel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Už som mal všetko v košíku. Prichádzam k pokladni. Skôr než som sa stihol pozdraviť predavačke, oslovil ma ženský hlas za mnou. Mladá dievčina, celkom sympatická a slušná (celý čas). Neodvažoval som sa hádať, či má 20 alebo 15, v ruke zvierala dvojlitrovku Kofoly.

"Prosím vás, nekúpili by ste mi jednu fľašu," začala.

Hlavou mi preblesklo, že charitu v podobe sladkého nealka som ešte nikdy nerobil, ale ona ešte neskončila.

"Nemám tu občiansky," pokračovala a mne na chvíľu vypadol rozum. Nechápal som súvis občianskeho a kofoly.

"Dám vám peniaze," dokončila a mentálny obraz znovu naskočil.

Nešlo o Kofolu, samozrejme. Odvetil som preto dosť stroho, korigujúc svoj pôvodný odhad (nový odhad pod 18):

"Určite nie."

Zaplatil som svoj nákup a pri nakladaní do tašky som periférne (rozumej drzo priamo) sledoval, čo sa udeje. Pointa je v tom, že predavačka náš krátky rozhovor musela počuť, široko-ďaleko nikde nikto hovoriaci a už predtým čakala, kedy ma začne markovať.

Mladá slečna po načítaní Kofoly poprosila o nejaký číry alkohol, nerozumel som presne. Ale predavačka rozumela a zjavne zaváhala. Nakoniec biznis prevážil nad požiadavkami zákona a siahla do regálu.

Dal by som mnoho za to vedieť, čo si o mne všetci prítomní pomysleli - nejaké to pohŕdavé oslovenie ako blbec? starý chren? vidíš, a ty sa pechoríš? Nielen predavačka a dotyčná slečna, ale aj jej dve kamarátky, ktoré na ňu čakali - vyslali ju na strategický nákup.

Odhadujem sedemdecka tvrdého a dva litre sladkej brzdy. To bude večer... vlastne už bol. I keď závisí to silno od intenzity tréningu...






Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu