reklama

Mešká mi to

Ak to niekomu náhodou nie je jasné, nie som žena. To = lietadlo. Vlastne lietadlá. Bol som tento týždeň v Londýne a moje skúsenosti potvrdzujú varovanie, ktorého sa mi minulý týždeň dostalo od Petiara.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prológ

Stretnutie blogerov . Okolo polnoci sme už všetci boli mierne unavení, ale celkom jasne si pamätám slová človeka, ktorý v poslednom období párkrát do Anglicka letel skrzevá kariéru u ktoréhosi anglického mobilného operátora. "SkyEurope? Nikdy viac."

1. dejstvo

Štvrtkový podvečer. Rovno z práce na bratislavské letisko. Rýchle získanie palubnej vstupenky, žiadna batožina. Pasová kontrola. Bezpečnostná kontrola. Prišiel som pri nej skoro o gate, podľa pokynu personálu som si totiž musel vytiahnuť opasok z nohavíc. Z môjho pupka sa potom ľahko zošmyknú.

Žiaden nával. V čase uvedenom na palubnej vstupenke nás púšťajú do poslednej miestnosti pred nástupom do lietadla. Jedna pani (slečna) kontroluje letenky a pasy, druhá verejne nadáva do telefónu. Vlastne nenadáva, len zvýšeným hlasom uvádza fakty. Všetci prítomní mlčia, ani nemusia špicovať uši, aby počuli, že ona tu nemá ľudí a že sa bude dôrazne sťažovať.

Či sa sťažovala alebo nie, nám to mohlo byť fuk, nepomohlo. Pekne dlhé čakanie. Posádka kapitána Baranca sa nám ospravedlňuje za meškanie spôsobené nedostatkom pozemného personálu.

2. dejstvo

Piatkový večer. Z rokovania mierne stresujúci presun na plný vlak na Stansted, vziať palubnú vstupenku, sakra, boarding time 18:05 pri odlete 18:50?

Množstvo ľudí opúšťajúcich v predposledný piatok pred Vianocami to znamená 15-minútové čakanie v šóre na bezpečnostnú kontrolu. Nebolo času vyberať knižky v obchode, ale našťastie mi rýchlo zopár padlo do oka. Ešte dva vianočné darčeky, kúpené naozaj v behu, miestny vláčik na terminál, prichádzam tam 18:01.

Z reproduktorov sa práve ozýva akési hlásenie o meškaní. Tuším som počul Bratislava. Oslovím blízkeho mladíka anglicky, čože to hlásili. Pokúša sa dať dohromady odpoveď v angličtine, po 3 slovách to vzdá, že English no speak. Skúsim po slovensky, chytá sa, super.

Vraj je na Slovensku extrémne hnusné počasie, vraj kvôli tomu bude meškanie. Celkom dobre sme si poklábosili. Bez jazyka fachčí v Severnom Írsku, že celkom fajn. Chcel by som mať jeho odvahu...

Naložili nás o hodinu neskôr, ako bol pôvodný plán. Posádka kapitána Baranca sa nám ospravedlňuje za meškanie spôsobené preplnením vzdušného priestoru, ktoré spôsobilo neskorý prílet do Londýna.

Verím im?

Epilóg

Pozemný personál na bratislavskom letisku nie je zamestnaný u SkyEurope Airlines. Počasie SkyEurope neovláda. Preplnené koridory sú preplnené.

Darmo sú letušky pekné a starostlivé. Darmo kapitán Baranec virtuózne pristáva v zložitých veterných podmienkach. SkyEurope si u mňa buduje image meškajúcej spoločnosti. Čo by som však chcel za tých pár chechtákov?

V budúcnosti sa zariadim aj podľa času, ktorý budem mať k dispozícii. Ak si nebudem môcť dovoliť zdržanie, tak ľutujem...

(písané 17. decembra 2005)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu