reklama

Konštruktívna opozičná

Stalo sa, že som pri jednom nočnom čítaní po dlhom čase mal ako pozadie pustený prenos zo slovenského parlamentu. To, čo som úchytkom videl a počul, sa mi spojilo so správami za posledný rok. Výsledkom bol živý obraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Rok 2013. Slovenský opozičný poslanec raňajkuje so svojou ženou, chvíle pohody pred náročným dňom. Konverzácia manželov po rokoch je oživená otázkou manželky, ktorá sa ináč o politiku moc nezaujíma (veď ju nepriamo živí, tak prečo by sa o ňu zaujímala?).

"Čo ťa dnes čaká? Idete vysvetľovať ľuďom, čo je na politike vlády zlé a ako by sa to malo robiť správne?"

"Ale kdeže, to by nebola konštruktívna opozičná politika."

"Hmm, a tá spočíva v čom?"

"Predsa v organizovaní zbytočných mimoriadnych schôdzí parlamentu, ktoré ani nezačnú, predkladaní poslaneckých návrhov zákonov a pozmeňovacích návrhov, ktoré vládna strana aj tak zmetie, a v sporoch o to, kto je pravicovejší, kto je dôležitejší, kto môže za pád našej vlády, kto s kým kradol, kto čo komu prezradil a kto s kým hlasoval, keď nemal, a v beznádejnom odvolávaní členov vlády."

"Aha. No vidíš, mužíček môj, ja tomu vôbec nerozumiem, ale to nevadí."

Naklaďme si otázku. Kto tomu rozumie? Neviem, ani ja tomu mrhaniu časom a energiou nerozumiem. Na rozdiel od ženy z obrazu mi to vadí.



Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu