reklama

Výsledky Ceny Fantázie 2013 sú známe!

Mnohí asi viete, že tento rok som bol v porote poviedkovej súťaže fantastických žánrov (sci-fi, fantasy a horor) a naposledy som o nej stratil slovko, keď boli oznámení finalisti. O celkovom víťazovi hlasovali čitatelia SME a dnes na knižnom veľtrhu Bibliotéka prebehlo vyhlásenie víťazov. Kto teda vyhral?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pravdepodobne to bude znieť ako klišé, ale v prvom rade si myslím, že tento rok vyhrala fantastika. Pred porotcovaním ma poniektorí strašili, že budem musieť prečítať kopu hnoja, sám som mal po minulé roky z finalistov rozpačité dojmy, nehovoriac o víťazoch, ktorí mi nesedeli. No tento rok sa akýmsi zázrakom všetko preklopilo. Finále bolo silné a pred jeho bránami zostalo pekných pár ďalších kvalitných textov.

Ale to vás naschvál napínam. Vy chcete vedieť, kto z nominovaných skutočne vyhral, že?

Cena Béla (pre najlepší horor): Ján Stopjak (Kysucké Nové Mesto): Lilith

Cena pre najlepšiu sci-fi poviedku: Ivana Dubcová (Prievidza): Stalo sa to zajtra

Cena pre najlepšiu fantasy: Miroslav Švercel (Zürich): Starec a dieťa

Cena Bibliotéky: Zuska Stožická (Bratislava): Letec do večnosti

Cena poroty: Zuska Stožická (Bratislava): Letec do večnosti

Cena Fantázie 2013: Marek Slabej (Praha): Otázka porozumenia

Môj komentár k víťazom je zatiaľ pomerne stručný. Poviedky Jána Stopjaka a Ivany Dubcovej ma až tak neoslovili, ale nebol som to ja, kto rozhodoval v týchto kategóriách a nemusí sa každému páčiť všetko. Poviedka Miroslava Švercela bola z tých, ktoré sa pre mňa pomaly rozbiehali, ale nakoniec som jej dal 9 bodov z 10. Ostatné dve víťazné odo mňa dostali desiatky a tak ma ich víťazstvá veľmi potešili. Naviac Letec do večnosti vyhral Cenu poroty temer absolútnym skóre, keď získal 49 bodov z 50 možných. Klobúk dole!

Ale o poviedkach samotných viac nabudúce, keď budem hovoriť o zborníku Fantázia 2013. Ešte mi tu vonia z tlačiarne...

P.S. Možno vás predsa zaujme aj to, ako som čítal poviedky a hodnotil, pokiaľ ste to nesledovali počas leta. Tu je kompletný zoznam príslušných článkov:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou




Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu