reklama

Električková etuda III

Vonku bol trošku mráz. Teplota mierne pod nulou, na ruku bez rukavice, v ktorej som držal kufrík, mi bolo zima. Ako som nastúpil do električky, zacítil som ako prvé teplo. A hneď vzápätí aj akýsi zápach. Nie veľmi prenikavý, ale dostatočne výrazný, aby som sa cítil nepríjemne. Nebol silný ani natoľko, aby som ho dokázal identifikovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"Čo si to dovoľujete?" začul som spredu. Otočil som hlavu a ešte som stihol zazrieť poslednú fázu zatvárania okna. Starší pán stiahol ruku a sadal si na miesto, odkiaľ, ako predpokladám, sa pred chvíľočkou zdvihol, aby mohol okno zavrieť. Zdvihol hlavu k slečne, ktorá stála nad ním: "Teraz nie je júl. Vonku je zima. Musíte sa prispôsobiť," dodal a prestal si slečny všímať. Á, smena dôchodcov medzi desiatou a obedom, vtedy sú pánmi MHD, pomyslel som si a aby sa slečna necítila nepovšimnutá, malú chvíľu som ju pozoroval.

Medzitým električka prišla na ďalšiu zastávku. Za chrbtom slečny, nie práve krásnej, ale ani škaredej, sa uvoľnilo miesto. Pohla sa k nemu, ale nesadla si. Pozrela von z okna a uvidela na zastávke pár starších paničiek, chystajúcich sa nastúpiť. Vrátila sa ku zvislej tyči nad frfotavého ujka. Ten na ňu pozrel, ale než stihol nejako zareagovať, výhľad mi zakryli novonastúpivší ľudia.

Čuch mi medzitým otupel natoľko, že som už som ten typický električkový zápach necítil. Spokojne som sa pevnejšie chytil tyče, pretože sme práve vchádzali do zákruty, a pozrel som von oknom na nábrežie. Bolo tam pekne, ale zima.

(písané už dávno)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu