reklama

Kefalin a nonstarter

Kto si pamata uryvok z Ciernych baronov, v ktorom major Terazky kladie hlavnemu hrdinovi zakernu otazku: "Kefalin, a co si predstavujete pod takym slovom, ze..." Dnes som bol za Kefalina a riesil som problem, co znamena po anglicky "nonstarter".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Este som sa s nim nikdy nestretol a logika mi v danej suvislosti velmi nepomahala. Starter je starter, napriklad Edo Starter z mafianskych pribehov GUnaGU . Nonstarter je zjavne nieco, co nestartuje, ale co? Potreboval som to vediet presne.

S nekonecnou doverou (dobre, nie nekonecnou, ale je to rychle...) som sa preto obratil na internet.

Prvy zdroj www.thefreedictionary.com mi ponukol nasledovne vyznamy.

Ten, kto neodstartoval. Predstavujem si pilota F1, ktoremu to po zhasnuti svetiel zhaslo tiez.

Myslienka, navrh alebo kandidat bez sance na prijatie alebo uspech. Po predchadzajucom clanku si predstavujem bratislavske metro.

Osoba, ktorej sa sustavne nedari. Predstavujem si Vlka zo znameho sovietskeho kresleneho serialu alebo Dlhoprstych zo znameho americkeho kresleneho serialu.

Kon, ktory nebezi v dostihu, do ktoreho bol prihlaseny. Podoba sa na prvy vyklad, ale predpokladam, ze odtialto vyraz pochadza, lebo anglicka sportova terminologia je niekedy carovna.

Nebol som stale spokojny, tak som skusil druhy zdroj. www.dictionary.com . Ten mi ponukol len jednu novu moznost.

Plan, ktoremu sa nepodari alebo si nezasluzi spustenie. Bingo! Presne o to islo, uver, ktory je nonstarter. Pride klient, ktory banke nestoji za to, aby mu dala uver, lebo v priemere by na podobnych viac prerobila nez ziskala. Vysokovo rizikovy.

Dojdem vecer domov, zapnem CNN a ... v tom vidim a pocujem nejakeho americkeho potentata, ze "Iraq partition - nonstarter". To som zvedavy. Tolko uz bolo v politike nonstarterov a ako vystartovali...




Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu