reklama

Dilema dôverou pocteného človeka

Ľudia mi často venujú svoju dôveru a prezradia mi čo-to veľmi súkromné zo svojho života. Snažím sa ich nesklamať a nechávam si pre seba to, čo sa dozviem. Vypočujem, poradím, ak je záujem. Občas to so sebou nesie dilemu, ako sa zachovať, keď nič nerobiť sa mi nevidí správne. Nespomínam si však, že by som v poslednej dobe riešil taký problém, ako musí moja kamarátka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Teda aby bolo jasné, titulok sa týka jej dnešnej dilemy, výnimočne nie mojej. Rozpovedala mi príbeh dvoch ľudí, ktorých vôbec nepoznám. Ten príbeh dvoch ľudí je v skutočnosti trojuholníkom. Banálne. Miliónkrát obohrané. Môj názor na celú vec sa sa kryje s názorom mojej kamarátky ako cez pauzák. Trojuholník by nemal zostať tak, ako je.

Preto ona hučí do vrchola, ktorý ju do veci zasvätil a žiadal radu. Hm, radu. Skôr to vyzerá, že očakával potvrdenie správnosti svojho konania a nedočkal sa ho. Naopak, kamarátka mu začala dôrazne odporúčať úplne iné riešenie zložitej situácie. Zbytočne. Zdá sa, že už je rozhodnuté. Nič to nemôže zvrátiť. Ledaže ...

Ledaže by sa moja kamarátka do celej veci zamiešala a podala nevedomým informácie, ktoré sa ona dozvedela vďaka dôvere, ktorou ju poctil nepoctivý vrchol. Asi to nie je dobrý nápad. Lenže zlou voľbou sa zdá byť aj nerobiť nič. Z toho kuká len dlhodobé nešťastie aspoň pre jeden vrchol trojuholníka - a možno i pre všetky tri.

Čo teda robiť? Zatiaľ kamarátka preklína svoju dôveryhodnosť. Po pár minútach sa náš rozhovor zvrhol na riešenie jej vlastnej otázky: "Čo robiť? Zasiahnuť nejako a sklamať dôveru? Alebo nerobiť nič a vedieť, že konkrétny človek si to tak alebo onak vypije?"

Zhodli sme sa, že dôveryhodní ľudia, ktorí chcú dôveryhodnými zostať, nesmú zasahovať. Ale je to také ťažké...

(písané 5.4.2005)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu