Jej autorom je Michal Viewegh. Predpokladam, ze mu firma nic nezaplatila za to, ze ich velmi umne pouzil v jednom svojom pribehu v knihe Nove napady laskaveho ctenare.
Hlavnu ulohu v poviedke hra Robert Fulghum. Ak vam to meno nahodou nic nehovori, je autorom knih mudrych pribehov, ktore zrali a stale zeru miliony ludi na celom svete. „Uz horela, ked som si do nej lihal“. “Vsetko, co potrebujem vediet, som sa naucil v materskej skolke“. „Ach jo“. „Mozno, mozno nie“.
Takze Fulghum sa raz vo filozofickej nalade ocitol na cintorine. Partia Portorikancov tam hlbila hrobovu jamu. Zacal im lievat do hlav svoje mudra. Stale prikyvovali. Vsimli si jeho hodinky. Rolexky. Potvrdil im, ze su prave.
Prejavili o ne zaujem a to tak, ze velky. Nestretli sa s Fulghumovym pochopenim, napriek tomu, ze jednym z jeho hesiel je “O vsetko sa rozdel”. Tak jeden Portorikanec vytiahol nozik a trochu s nim zacvicil. Urobil dojem, takze Fulghum prehodnotil svoj postoj a bol ochotny sa s rolexkami rozlucit. Prirodzena zvedavost mu vsak nedala, musel sa nozikoveho ekvilibristu spytat, za kde sa s nim tak naucil narabat.
Odpoved je zrejma: “Vsetko, co potrebujem poznat, som sa naucil v materskej skole.”
Kto z nas by si nieco take nezapamatal – a to aj so znackou hodiniek?
Reklama na Rolexky
Ako som sa uz priznal, v poslednej dobe pravidelne sledujem CNN International. Vdaka tomu som v poslednej dobe videl niekolko reklam na hodinky Rolex. Drahe hodinky. Vsetky sa tocili okolo golfu a moc ma nezaujali. Ale vyvolali vo mne spomienku na jednu neplatenu reklamu.