reklama

Pohľad súčiastky systému na (prísny) rap

Nie som mimo. Naopak, som súčasťou systému, som zaradený, oholený (väčšinou). Pracujem. Keď pracujem, rád počúvam hudbu. Temer z každého žánru si niečo viem vybrať. Celé roky som počúval svoj výber pesničiek z rádií. Okrem toho samotné rádiá. Ale čo sa to stalo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Twist sa oživil, ale to Vivo je akési mdlé a Vladove reči sa dlhodobo nedajú počúvať bez ujmy na schopnosti logicky uvažovať. Skúsili ste sa niekedy zamyslieť nad jeho mostíkmi? Sú hodné špeciálnej štúdie...

Jemné melódie sú prípad sám o sebe... najmä sa mi páči to prebiehania moderátora zo štúdia do štúdia. Každopádne spotrebu cukru majú z radií asi najvyššiu.

Na Exprese hrajú iba hity hlásenia o starších polohách radarov, Rádio FM sa dorazí aj samo, resp. postará sa o to najvyššie vedenie.

Tak som sa pokúsil o radikálny rez. Zapol som si v pozadí televíznu stanicu Music Box, na ktorej program určujú tí, ktorí sú ochotní obetovať nejaké peniaze na hlasovanie SMSkami. Predpokladám, že hlasujú aj samotní speváci (a “speváci”), dobre si pamätám, ako svojho času pravidelne hrali pesničku Kráľ od istého košického dnes mediálne znemožneného speváka nevalného talentu.

V dôsledku toho ma neprekvapilo množstvo rapu. “Máme prísny rap,” presviedča ma skupina HBO, H2SO4 alebo H5N1. Majú, sú tvrdí. (To už mi mierne skáče bránica.)

To je nič proti Rytmusovi, ktorý bol prednedávnom katalyzátorom sporu dvoch blogeriek: yaneta a lusiania si to vypísali z oka do oka (ale hlavy si asi neochutnávali).

Rytmus potrebuje moju nenávisť. Má smolu. Nenenávidím ho. Musím sa rehotať. Rozbil gitaru? No a čo... to niekto urobil aj za socíku (tuším Maťo Ďurinda z Tublatanky) a dlhé týždne sa to riešilo v Mladých rozletoch. A to sa tradoval vtip: “Máš problem? Napíš do Mladých rozletov.”

Chytá si genitálie? Známe gesto samcov, používajú ho aj opice, používal ho aj Majkl Džeksn, ale môže znamenať aj svrbenie v onej oblasti – a to už ani nejdem rozvádzať. Majú svoju scénu, svojich ľudí, svoje kluby? Zdá sa, že áno, neostáva nič iné, len im gratulovať, že nájdu dostatok ľudí, ktorí sú ochotní im na to prispieť.

Tak by sa dalo pokračovať aj ďalej. Každý raper je ten najväčší frajer, už má dosku (ploskú), tí druhí mu kradnú hlášky a produkujú splašky (pravdepodobne je splaškovitosť spôsobená práve ukradnutým tovarom, ale to radšej neromazávať) - a tak podobne...

Je mi jasné, že nie som ich cieľovou skupinou. Patrím ku systému. Som starý. Ale tuším sa poniektorí do systému úspešne zaraďujú tiež. Vyrapovali reklamu na nejaký energetický drink. Predpokladám, že s reklamnou agentúrou tiež patriacou k systému spolupracovali len so sebazaprením a nanajvýš za misku šošovice. Pravdepodobne nebola a nebude jediná.

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu