reklama

Roger Zelazny: Podvrženec

Zelazny patrí k tomu lepšiemu, na čo som v oblasti fantasy natrafil. Nehovorím len o knihách z amberského cyklu, o ktorých som v blogu písal (príslušné odkazy v prehľadnom zozname), ale i o knihe s mierne švihnutým názvom Přines mi hlavu Čarovného prince, ktorú Zelazny napísal s nejakým kamošom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Podvrženec* je jeho samostatným dielom. Podobne ako Amber spája akousi "cestou" modernú realitu so stredovekoidnou spoločnosťou kdesi úplne inde, v paralelnom vesmíre. Po tejto "ceste" sa dá ísť, pokiaľ viete ako - nie je to jednoduché. V Amberi cestu medzi svetmi robí mnoho postáv. V Podvržencovi ju reálne prejdú len dve postavy. Starý čarodejník Mor a mladý čarodejník Pol Detson. Sú spojení čarodejníkom vekom niekde medzi nimi Detom Morsonom, ale ten je dávno mŕtvy.

Každopádne sa ukazuje, že Pol Detson je "dobrý". Jeho protikladom je "zlý" Mark Marakson. Ten síce nie je čarodejníkom, ale v stredovekom svete zvyklom skôr na mágiu a drakov roztočí veľkovýrobu strojov - lietajúcich, bojových, stavebných. Nakoniec, nejdem písať celý obsah, i svoje dojmy obmedzím na svoje, keďže iní už popísali oveľa viac, než ja som kedy chcel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo odporúčam. Ej, preletel by som sa na drakovi... hádam by maj nechal, pokiaľ by som mu zahral na gitare.


* - disclaimer pod čiarou: Pokiaľ si cez tento link kúpite nejakú knižku v martinus.sk, hodí mi to províziu 5%, na cenu knihy pre vás to vplyv nemá. Rovnako to nemá vplyv na dojmy kníh, ktoré do blogu ukladám, ako môžete vidieť z registra mojej rubriky Knihy . :-)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu