reklama

Ešte stále je angličtina ľahká a Csaba mŕtvy

Konečne som sa raz vymanil z kolečka sci-fi a fantasy a prečítal si niečo iné (something completely different). Aj keď... mnohí by asi povedali, že som si mohol na únik nájsť aj niečo menej prasačie. English is easy, Csaba is dead je príbeh z mafiánskeho prostredia a jazyk knižky i dej sú primerane drsné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nebudem nosiť drevo do lesa a opisovať to, čo už aj dvaja SME blogeri celkom slušne rozpitvali. Už 1. februára 2005 Martin Hrnčiar písal o námete a štýle, dokonca i trochu o obsahu, takže spoiler warning. :o)

Aj Jozef Javurek sa nad knižkou zamýšľal, z konkrétneho uhla - kde sú hranice použitého jazyka v literatúre? Vulgarizmus v každej druhej vete je už priveľa? Môj komentár by bol asi takýto: býval som počas strednej školy na internáte plnom výrastkov, pre mnohých bolo pohlavné nadávanie ako vzduch - nevyhnutne ho potrebovali k životu. Sám som sa s dvomi zoznámil už dávno predtým . Takže takúto knižku znesiem, ale svojmu školopovinnému dieťaťu by som ju asi neodporučil. :o)

Nižšie môžete nájsť ešte niekoľko liniek na názory iných ľudí. Pokiaľ si ich prečítate všetky, vlastne ani všetky netreba, zistíte, že sú rozporuplné. Niekto to celé rozdýchava ľahšie, iný ťažšie. Niekomu vtip, akcia, drsnosť, dokonca i láska v brutálnom mixe reže, iný zahadzuje po prvej strane, ďalší s prstami na obočí a líci prelistuje dychtivo všetko a potom sa tvári ako svätuškár. Kdeže to len nedávno bolo, absolútny odporca istého televízneho programu ho bude bedlivo sledovať, čisto z profesionálnych dôvodov, aby vedel, proti čomu bojuje...?

Dlho som hľadal urývok, v ktorom nie je nadávka, ktorý je aspoň mierne vtipný sám o sebe a ktorý netreba siahodlho vysvetľovať. Našiel som. Miki je big boss a Robo jeho korunný princ. Miki cvičí a Robo mu má adekvátne pochváliť svalstvo.

"Poď do mňa. Dobrý som, čo?" hovorí Miki.
"Že pozrem najprv chrbát? Ukáž ty mne chrbát," hovrí Robo.
Miki sa otočí a svaly mu tam robá hore-dolu.
"Že jak tebe svaly hrajú? Že jaká muzika?" hovorí Robo.
"No jaká, povedz," hovorí Miki.
"Že jaký Bétoven?" hovorí Robo.
"Šecky synfónyje mi tam hrajú! A čo vidíš, mój?" hovorí Miki.
"Že dobrý si," hovorí Robo.
"Jaká pletenka, čo? Sú ty svaly nabúchané, čo?" hovorí Miki.
"Že jaký radiátor máš ze svalov?" hovorí Robo.
"Dobre sa ty kukaj. Do pol roka tam bude komplet ústredné kúrení. Odťál poťál!" hovorí Miki.
"Urobený si parádne," hovorí Robo.
Neví, čo Miki chce. A Miki sa potí, kuká do zrkadla.
"Dobrý je Miki, čo?" hovorí Miki.
"Miki je dobrý, dobrý Miki" hovorí Robo.
"Dobrý Miki dobrý, dobrý, čo?" hovorí Miki.
"Dobrý dobrý Miki dobrý, dobrý Miki dobrý, dobrý" hovorí Robo.

Tu to bohužiaľ musím prerušiť, lebo nasleduje nadávka. V dobrom, samozrejme. Kým vám totiž v "rodine" nadávajú, je všetko v poriadku. Majte sa na pozore, keď k vám začnú byť láskaví.

"Intelektuálna" zábava len pre silné žalúdky - ale skutočne zábava.

(písané 20. októbra 2005)

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu