reklama

Pozvali 25, prišlo 5

Sú to asi dva roky, čo bolo (vraj len) Top 100 blogerov pozvaných na Mikulášsku párty s pani Martinákovou. Z akcie napokon zišlo, z dôvodov úplne prozaických: konala sa iná "prestížna blog party".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (82)

Pred cca mesiacom som znovu dostal pozvanie od politika na hromadné stretnutie. Vyzeralo oveľa serióznejšie nez pozvanie do Yacht klubu na grilované krevety, už preto, že prišlo od oficiálnej osoby, dostal som rozumnú odpoveď na otázku a nakoniec došlo i deň pred akciou potvrdenie času a miesta konania. Napriek tomu som stále dával 20-percentnú šancu tomu, že na mieste činu zistím nejaký komplikovaný kanadský žart.

Ale žiaden sa nekonal. Na vrátnici NR SR skutočne vedeli o tom, že prídem a po bezpečnostnej kontrole ma voviedli do pracovne momentálne druhého človeka tohto štátu*. Bolo nás tam päť blogerov a hostiteľ, nedávny držiteľ balónika a predseda Národnej rady SR. Myslím, že bolo od neho zaujímavým ťahom pozvať na debatu ľudí, ktorí v nedávnej minulosti písali o SaS. Nielen sympatizantov, ale i takého drsného kritika ako Slavo Repka .

Pravda, debata rozhodne nebola taká uvoľnená ako tu vo virtuálnom priestore. Tu je to Richard sem, povedz ako a domrvil si to tam, tak už pusti balónik. Tam to bolo pán predseda, povedzte a to asi bola chyba. Ale to je úplne normálne, je to v poriadku a rozhovor nebol preto inší. Trochu ma prekvapila otvorenosť o ťažkostiach, ktorým SaS čelí, na druhú stranu nie je to pri mizivej členskej základni a nečakanom volebnom úspechu nič nečakané.

Po rozlúčke s budovou na Dubčekovom námestí č. 1 sme ešte pokecali. Slavo, Pavol, Jozef a Vlado (ani ten hostiteľa veľmi nechválil).

Je zrejmé, že SaS nemôže presadiť z volebného programu všetko - to by musela sama mať 76 poslancov a to by pritom ešte museli byť toľkí neobyčajní. (To nevravel pán predseda, to je moja veta. Aj pokračovanie.) Bol by som rád, keby sa podarilo presadiť aspoň rozumnú časť ekonomickej a sociálnej agendy a rozhodne vyriešiť problémy detí, najmä najmenších v detských domovoch a keď na to príde, hádam aj urobiť niečo so školstvom. To prvé pán predseda označil za "na najlepšej ceste". To druhé na pretras neprišlo, tak to spomínam teraz. (Počítam, že toto bude čítať :-)) Čokoľvek navyše bude fajn.

Ešte jeden detail. I na začiatku i na konci stretnutia zaznela myšlienka "že cieľom stretnutia nie je ovplyvňovať, čo budeme písať". Je to síce pekná teória, ale prakticky je to presne naopak. Aj takéto stretnutie má vplyv na to, čo dotyčný napíše. Napríklad by nevznikol tento článok. Ale aj v budúcnosti, keď pominie 100 dní hájenia novej vlády, pravdepodobne pri poznámkach na jej adresu budem brať do úvahy to, čo som dnes počul. Je to zle? Nie, lebo úplatok, aby som písal pekne, som nedostal. Horúce maliny so zmrzlinou zaň rátať nemožno. Je to dovolené ovplyvňovanie.

(A som zvedavý, či niekde inde vo svete popredný boss miestnej politiky zorganizoval podobné stretnutie s uzbierancami typu Lörinc & Repka :-) no vravím, cítil som sa dnes originálne.)




* (poznámka pod čiarou) - Vtedy tretí človek (a zhodou okolností i dnes tretia človečica) mi triasli pravicou už pred štyrmi rokmi, takže za štyri roky... :-)



Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu