reklama

Ed McBain: Triky

Na túto knižku som v knižnici nenatrafil náhodou. Išiel som priamo po nej. Vlastne som išiel po viacerých, ale táto bola medzi nimi. Dôvod? V diskusii k môjmu nedávnemu spotu o inej McBainovej knihe mi odporučili rôzne knihy a niečo mi prišlo aj internými správami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Bolo to malé nedorozumenie. Napísal som, že od detektívok očakávam "prirodzené vystavanie zápletky, slušné rozmiestnenie indícií, absenciu logických prešľapov a trochu humoru. Keď nájdem viac, som nadšený". Jeden z tých, čo mi napísali to pochopil asi tak, že "keď nájdem viac humoru, ako len trochu, som nadšený" . To je síce pravda, ale moje objasnenie bolo myslené všeobecnejšie. Keď nájdem viac ako to, čo som vymenoval, som nadšený.

Každopádne, knižku Triky mi odporučili až dvaja ľudia, takže som šiel po nej. Mala drobné rozmery, takže sa dala strčiť aj do malého vrecka na mojej bunde a mohol som si ju vziať kdekoľvek aj s mojimi barlami a už je prečítaná.

Čo mám ku nej napísať? Kladiem si túto otázku, a to je neklamná známka toho, že nejaký super nadšený z nej nie som, čakal som viac.

Objavuje sa v nej známa skupina detektívov 87. revíru. Riešia rôzne prípady, ktoré sa stanú počas Halloweenu a všetky zvládnu rozlúsknuť do rána. Zmiznutie kúzelníka, prepady obchodov s liehovinami skupinou detí, nález rozštvrteného tela, lákanie sexuálneho maniaka a ešte niekoľko drobností. K tomu sa pridávajú pohľady do ich súkromia, ktoré je zväčša všelijaké, len nie harmonické. Najviac času sa v tomto smere venuje Parkerovi, ktorý balí šestdesiatročnú dobre vyzerajúcu ženu a tá ho zavedie na večierky, kde sa stáva levom salónov.

Celkom presvedčivé boli popisy udalostí v bare, kde štetky naháňajú zákazníkov. Strohosť obchodných jednaní bez lásky, provízie pre rôzne zainteresovaných, za peniaze čokoľvek, zarábať sa musí, je divná tá, čo si príliš vyberá, policajné krytie volavky... Ešte keby maniakove vtipy boli vtipné - ale štetka snažiaca sa získať kunčafta sa na vtipoch smiať jednoducho musí.

Prezradil som, že sa všetko vyrieši do rána. Ale ako? Asi som príliš náročný, ale väčšinu riešení som uhádol. Keď náhodou knižku budete čítať, dajte vedieť, čo vás prekvapilo. Vtipu trochu bolo, logické prešľapy asi nie, ... no prosto uspokojilo, ale neoslnilo.

(písané 25. februára 2006)


Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu