reklama

Jeffrey Archer: Prvý medzi rovnými

Cestou tam som ju kúpil, tam a cestou späť som prečítal väčšinu a po návrate domov som zistil, ako veľmi je táto knižka aktuálna. Keď sa k tomu priráta pútavý príbeh a poučenie o veciach, ktoré som doteraz nepoznal, môžem konštatovať, že na dovolenku to bola dobrá voľba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Od Archera som už pred dvomi rokmi na dovolenke niečo čítal . Čakanie vo Schwechate som si klasicky krátil listovaním v knižkách. Občas niečo kúpim a tentoraz to bolo First Among Equals. Čo o knihe píšu na Martinuse* :

"Třicet let děje románu známého britského autora, a politika, uplyne, než jeden ze čtyř hrdinů knihy naplní ambici, kterou mají společnou: stane se ministerským předsedou. Román plný řevnivosti a intrik, padlých ideálů, lži vítězící nad pravdou, ale i pozitivních hodnot, je věrným - a čtivým! - odrazem politiky kdekoli na světě."

Hehehe. Že vraj kdekoľvek na svete! Ja Raťafák Plachta smejem sa hlasno. Prvá správa zo slovenskej politiky, ktorú som sa po návrate dopočul, bola, čo pekného pán minister povedal poslancovi: „Pôjdeš do basy, ty hajzel.“ .

Tak takto to v knižke nie je. Popisuje totiž prácu poslancov britskej Dolnej snemovne, význam zadných lavíc, tieňovej vlády (ktorá sa zdá byť kompetentnejšou než niektoré skutočné vlády), politických nominantov na ministerstvách... Nejaké to svinstvo v pozadí nemôže chýbať, ale navonok sa rozhodne zachováva dekórum.

Pokiaľ by som mal knihu za niečo kritizovať, bol by to pravdepodobne veľmi zhovievavý, až oslavný prístup autora k politikom. Je v príkrom rozpore s prístupom známej série Jistě, pane premiére (a predtým ministře), ktorý je ostro satirický. Určite to má niečo spoločné s faktom, že sám Archer sedel v Dolnej snemovni .

Napriek tomu ma knižka uspokojila.


* - pokiaľ si cez tento link knihu kúpite, budem z toho mať malú províziu.

Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu