reklama

2x sci-fi, z toho jedno nasiaknuté fantasy

... dve knihy, ktoré som si pred mesiacom požičal v knižnici. (Presne takáto prvá veta článku tu už raz bola.) Kevin J. Anderson: Ocelový roj Clifford D. Simak: Rezervácia trpaslíkov

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Kevin J. Anderson: Ocelový roj *

Ide už o šiesty diel Ságy sedmi sluncí. Pred ním som čítal prvý, druhý, tretí a štvrtý . Piaty nie, keďže na ten som v knižnici nenaďabil. Povedal som si, že skúsim čítať rovno šiesty, či to pôjde...

Šlo to. Bolo to, ako keď pravidelne sledujete dennú soap operu, mesiac vynecháte a potom sa opäť chytíte. Niektoré vzťahy medzi postavami sa trochu zmenia, udalosti sa posunú. Keď však máte základy v krvi, rýchlo sa do toho dostanete. Zopakovanie kľúčových scén na začiatku dielu pomôže a z ostatného je veľa spomenutého v deji. Prosto space opera ako vyšitá.

Stručne ešte k obsahu. Minule som napísal: "Ľudia, niekoľko rás mimozemšťanov a robotov sa spolu lomia stále drsnejšie a dá sa očakávať, že v 5. diele to nebude ináč." Stalo sa. Pokračovanie teraz v 6. dieli, do hry pribudli noví hráči, ktorí zabíjajú, čo vidia. (Trochu mi pripomínajú borgov zo Star Treku. Nezabíjajú to, čo môžu a chcú asimilovať.)

Aj celkové hodnotenie zopakujem: stále suché, ale zavlaží.


Clifford D. Simak: Rezervácia trpaslíkov

Cestuje sa medzihviezdne, cestuje sa v čase.

Na Zemi žijú bytosti dnes nazývané nadprirodzenými - trpaslíci, trollovia, duchovia a tak ďalej.

Je zaujímavé, že mnohý detail, čosi, čo sa v jednej chvíli dejom len tak mihne, sa oveľa neskôr opäť objaví alebo dokonca sa ukáže ako dôležité. Asi to bude známka Simakovho spisovateľského majstrovstva: nemrhá slovami na to, čo je skutočne nepodstatné.

Takže hodím pár motívov z úvodu knihy.

Chlapík sa vráti z medzihviezdneho letu len preto, aby zistil, že na Zemi ho už pochovali.

Jeden mimozemský druh sa pohybuje pomocou kolies, tzv, Kolesáci.

Na Zemi existuje Univerzita Času, ktorá z minulosti priváža dôležité informácie o skutočnosti. Raz priviezla Shakespeara, ktorý v skutočnosti nebol autorom Shakespearových diel tak, ako ich poznáme v súčasnosti.

Inokedy priviezla Neandertálca, ktorého vzdelala.

Trpaslíci si samozrejme potrpia na októbrové pivo.

Trollovia robia zle, komu môžu, najmä trpaslíkom.

Viacerí by chceli kúpiť, čo jedna planéta chce predať, problémom je, že nie je zrejmé, čo by za to chcela planéta.

Všetky tieto motívy a mnohé ďalšie sú zmiešané dokopy do relatívne logického deja. Na môj vkus to bolo trochu príliš prekombinované, eklektické. Tento môj dojem však nezdieľali fanúšíkovia sci-fi, ktorí román v roku 1969 nominovali na Huga.



* - disclaimer pod čiarou: Pokiaľ si cez tento link kúpite nejakú knižku v martinus.sk, hodí mi to províziu 5%, na cenu knihy pre vás to vplyv nemá. Rovnako to nemá vplyv na môj popis kníh, ako môžete vidieť z celej mojej rubriky Knihy . :-)



Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu