reklama

Zdvihnuté obočie nad diplomovkou

Keď som pred dvomi rokmi napísal článok o svojich názoroch na diplomové práce, netušil som, že takto v apríli sa mi bude objavovať medzi mojimi najčítanejšími. Študenti hľadajú, že čo a ako. A tiež som nevedel, že budem mať veľa čo dodať. So zdvihnutým obočím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (89)

Minulý rok bol vcelku idylický. Preto, lebo som po dlhšom čase nebol oponentom. Zato som po prvý raz bol vedúcim diplomovej práce. Samozrejme o Novom Bazileji . Vyskúšal som si na vlastnej koži, aké to je, snažiť sa vyhnúť chybám, ktoré som predtým kritizoval. Nebudem posudzovať, ako sa mi to podarilo, každopádne môj diplomant to zvládol v pohode.

Tento rok už mám jeden zvláštny zážitok. Dostal som otázku, či by som bol ochotný robiť oponenta jednej diplomovky o Novom Bazileji (ktorým sa stále zaoberám, i keď som medzičasom zmenil zamestnávateľa ). To je poriadku, keby nebolo dvoch vecí, ktoré za mojich mladých čias nebývali normálne.

Prvá: Dotyčný diplomant dostal od svojho školiteľa za úlohu nájsť si oponenta. To sa mi už stalo v minulosti, ale zdá sa, že to je dnes bežná prax. Akože kde sme, aby študenti suplovali úlohy školy? Dokonca som sa dopočul nasledovné. Sú blbci tí diplomanti, ktorí si hľadajú ako oponentov solídnych ľudí, odborníkov a poctivcov. Najlepšie je nájsť si kamaráta v praxi, ktorý nezištne alebo za dve pivá napíše pochvalný posudok. Skutočne tá správna cesta k diplomu. Nesmrdí to devalváciou štátnych skúšok?

Druhá: Cez telefón som v skutočnosti dostal dve otázky. Mohol by som byť oponentom? Ak by som bol ochotný, mohol by som si ešte predtým prácu pozrieť, že či je podľa mňa dosť dobrá? Lebo ak nie, diplomant by nechcel ísť na obhajobu s trojkou alebo čím... Preto keby nebola podľa mňa dosť dobrá, radšej nech toho oponenta nerobím. V prvej chvíli mi to nedošlo, ale teraz mi to dvíha žlč. Preložil som si to do skoro holých viet. Ak mu dám dobrú známku, chce ma za oponenta. Ináč nie. Kurnik šopa, to sa práve ja mám zaradiť do kategórie kamarátov z praxe?

Ako som napísal pred dvomi rokmi... oponenta už asi robiť nebudem... tomuto študentovi určite nie.



Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu