reklama

3x napätie, ale rôzne

V poslednom období som prečítal niekoľko kníh, ktoré sa len tak hmýria zločincami: Dick Francis: Rébus Ondřej Neff: Milénium Stephen King: Tretie oko Moje dojmy? Nasledujú. Pri písaní mi na um prišlo niekoľko súvisiacich otázok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Dick Francis: Rébus

Kedysi som od Francisa prelúskal niekoľko kníh, ktoré si už ani nepamätam. Ak sa Google nemýli, odkedy píšem do blogu o knihách, je toto štvrtá francisovka. Predchádzajúcimi boli Pešiak, Správny chlap a Smola nad smolu. Neviem ale, či nebude aj posledná. Zákulisie dostihového športu v tejto veľmi rozoberané nebolo a všeobecná schéma s detektívom, ktorý trpí a vyhráva, ženou, ktorá naňho nejako berie a očakávane neočakávaným zloduchom ma už nebaví.

Otázka č. 1: Viete o niektorej knihe Dicka Francisa, ktorú by ste mi i napriek týmto výhradám ešte na oddych odporučili? Napríklad preto, že sa z naznačenej schémy vymyká?

Ondřej Neff: Milénium

O tejto trilógii som už veľa počul a dosť som sa na ňu tešil. Jej prečítanie mi trvalo asi 10 dní, čo sa môže zdať veľa, keď sa vezme do úvahy, že je v tom zahrnutá aj nejaká tá dovolenka. Ale nie je to tak veľa, pretože to tiež zahŕňalo štvordňový pobyt v tatranskom hoteli, kde nebolo riadne svetlo, výlety, saunovanie, vírivkovanie, plaváreň, biliard a rôzne iné veci, ktoré človek robí počas voľna s milou. Pri tom všetkom sa Miléniu akosi nedalo plne venovať. Ale po návrate do Bratislavy sa to rozbehlo.

Je zvláštne čítať v roku 2007 vedecko-fantastický román, ktorý popisuje udalosti práve ušlého prelomu tisícročia a pritom sa v ňom vyskytujú technológie, ktoré sú oveľa pokročilejšie, než máme dnes. Takto to je akási alternatívna história, ktorá sa mohla stať... s pravdepodobnosťou blížiacou sa nule. Celkom to ušlo, ale nič moc. Vraj inteligentné jaštery na Zemi - ba vlastne to sa môže stať! Spýtajte sa Elizabeth .

Otázka č. 2: Voľakde som čítal, že Neffova Tma je lepšia. Potvrdí mi to niekto? Alebo je to naopak?

Otázka č. 3: Kto ešte pozná nejaké inteligentné jaštery?

Stephen King: Tretie oko

Absolútna klasika. Klasika hororu a klasika mojej mladosti. Spomínam si, ako som túto knihu čítal počas vysokoškolského štúdia. A nielen ja, kolovala z ruky do ruky a viacerí sme ju hltali. U niektorých labilnejších jedincov mala vážne následky, pobiehali po internáte a bezcieľne deklamovali heslá "vrabce už zase letia", "šialená plnka", "šťastné myšlienky" a "tu dole na stanici Konečno". Preto keď som v antikvariáte naďabil na celkom zachovalú kópiu, neodolal som.

Príbeh je v podstate jednoduchý. Brutálny zabijak s nadľudskými schopnosťami a bez svedomia zlikviduje hromadu ľudí, ktorí prispeli k odhaleniu pravej identity literárneho pseudonymu. Spisovateľ neúspešný pod vlastným menom a úspešný pod psudonymom bol nútený sa priznať... a pseudonym akože zabil. Ale len akože - a nie naozaj. Zatiaľ. Skupinka bojujúca proti zlu v počte jeden je posilnená mnohými a predsa to nezvládajú.

Mal som pôvodne v pláne citovať niektorú z drsných scén, no potom mi napadlo, že mnohí môžu môj blog čítať aj pred 10. hodinou večernou a to aj malé deti a predsa im nechcem spôsobiť nočné mory. Takže nič. Len dnešné silné odporučenie - z ceej trojky rozhodne najlepší kúsok.

Otázka č. 4: Čo si myslíte o Stephenovi Kingovi ? Je tu niekto, kto ho neznáša?


Juraj Lörinc

Juraj Lörinc

Bloger 
  • Počet článkov:  1 140
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slovák s maďarským menom narodený ešte za starých čias v Čechách.Na internete známy ako Ruziklan.GM FIDE v šachovej skladbe od roku 2019. Zoznam autorových rubrík:  AudioCestovanieEtudyFikcie a paródieInšpirované FeynmanomJozef MakKnihyKompozičný šachKresby, grafikaMôj životÚvahyVýbery, zoznamyZaujímavosti

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu